FAN Courier: Master Planul de Transport este incomplet si nu tine cont de prioritatile Romaniei
Autostrada in constructie. Sursa foto: Mediafax
Master Planul de Transport al Romaniei este incomplet si nu tine cont de prioritatile Romaniei, cum ar fi construirea autostrazii Pitesti - Sibiu sau includerea unor aeroporturi, apreciaza directorul general al FAN Courier, Felix Patrascanu.
"Master Planul este un alt plan. Credeti ca se va respecta peste 7-8 ani? Nu cred. A fost intocmit pentru ca am fost obligati de Uniunea Europeana. Altfel, Romania ar fi pierdut fondurile europene destinate cailor de transport. in opinia mea, in tara noastra nu se construiesc autostrazi cu bani de la UE pentru ca acesti bani nu se pot sifona. Daca ar fi fost bani de la Guvern, lucarile ar fi inceput imediat", a declarat vineri Patrascanu, potrivit Mediafax..
La inceputul lunii octombrie, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a prezentat Master Planul general de transport al Romaniei in fata comisiilor parlamentare de transporturi, documentul cuprinzand toate interventiile in infrastructura pentru 2014-2030.
Proiectele de autostrazi incluse in Master Plan sunt Sibiu - Brasov (103 km), Ploiesti - Comarnic (49 km), Craiova - Pitesti (115 km), Comarnic - Brasov (54 km), Brasov - Bacau (158 km) si Gilau - Bors (177 km), costul total estimat pentru aceste proiecte fiind de 6,58 miliarde euro fara TVA, potrivit unui document de sinteza furnizat de Ministerul Transporturilor.
In plus, Master Planul cuprinde constructia de drumuri expres insumand aproximativ 2.200 km, fondurile necesare pentru aceste proiecte totalizand circa 17,5 miliarde euro fara TVA.
Cu afaceri de 62,5 milioane de euro in 2013, FAN Courier este unul dintre cei mai importanti jucatori din acest domeniu. Compania are mai mult de 30.000 de clienti, o flota auto de peste 2.000 de vehicule si expediaza zilnic 80.000 de colete si scrisori.
"Se fac numeroase studii de fezabilitate, dar lucrarile la autostrazi intarzie sa inceapa. Mi se pare anormala aceasta situatie. Ca este bun sau nu, problema Master Planului sau a documentelor precedente este nepunerea in practica", a spus seful companiei.
Patrascanu a estimat ca afacerile FAN Courier vor creste cu aproape 20% in acest an si ar putea depasi 70 milioane de euro.
"Datele la 9 luni arata ca, fata de estimarea de la inceputul anului de 10-15%, una optimista, avansul cifrei de afaceri se apropie de 19%. Urmeaza ultimul trimestru, cea mai buna perioada a anului, si credem ca vom incheia cu o crestere de 20% si venituri de peste 70 milioane de euro", a spus Patrascanu.
FAN Courier a fost infiintata in 1998 si este detinuta Felix Patrascanu si fratii Adrian si Neculai Mihai.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS