"Ministrul Sova a informat, aseara tarziu, referitor la incheierea negocierilor si semnarea acordului, de fapt, de reziliere. Nu e vorba nici de un miliard, cum spunea un fost ministru, nici de 500 de milioane, cum spunea un alt fost ministru, deci inseamna ca am avut ministri cam slabi, care nu prea stiau sa se uite prin contracte. E vorba de 30 de milioane plus TVA. In acest fel, putem, practic - si avem tot traseul liber de orice alte obligatii - putem sa gandim strategia pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere pe toata zona Ardealului. De altfel, chiar in acest an sper sa putem licita segmentul Sebes-Campia Turzii, deci practic sa legam Clujul de Autostrada Arad-Sibiu, dupa care putem, fie din fonduri europene, fie in parteneriat public privat, sa continuam vechiul traseu spre Suplacul-de-Barcau si in jos, spre Sighisoara", a spus Ponta.

Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, a declarat miercuri seara ca a fost reziliat contractul cu Bechtel pentrul construirea Autostrazii Transilvania, statul roman urmand sa plateasca companiei americane 37,2 milioane de euro si datorii de 50 milioane de euro.

 “Negocierile cu Bechtel s-au incheiat. Contractul a fost reziliat in seara aceasta (miercuri, n.red.). Suma pe care o datoram (ca despagubire catre americanii de la Bechtel– n.red.) este de 37,2 milioane de euro, cu TVA”, a declarat Dan Sova, la un post de televiziune.

Bechtel pleaca din tara noastra cu conturile pline: mai bine de 1 miliard de euro pentru 50 de kilometri de autostrada, plus despagubiri.

Tronsonul Suplacu de Barcau - Bors, singurul loc de pe Autostrada Transilvania unde ar trebui sa construiasca americanii, pare parasit. Doar in zona organizarii de santier gasim cativa muncitori si paznici, care interzic filmatul.  "Se fura, se degradeaza, nu stiu daca o sa apucam sa mergem pe autostrada asta, poate copiii nostri", s-a plans o femeie.

"Daca s-ar relua lucrarile la autostrada, ar fi un venit in plus, prosperitate pentru oameni"
, a declarat Cornel Brindea, viceprimar comuna Tauteu.

Sediul Bechtel din judetul Cluj este parasit. Au plecat in Albania unde construiesc la preturi mai mici decat la noi. Astazi nu avem autostrada, iar drumul national pe care au circulat utilajele este distrus. Ramanem doar cu 52 de kilometri construiti, intre Campia Turzii si Gilau, din cei peste 400 kilometri cat trebuie sa aiba autostrada. Pentru doar 10% din soseaua de viteza, americanii au incasat 1,25 miliarde de euro. Adica 24 de milioane de euro pe kilometru.
 

Constructia autostrazii Brasov-Bors, denumita Autostrada Transilvania, a inceput in 2004. Proiectul costa 2,2 miliarde de euro si trebuia fie gata la sfarsitul anului trecut.

Toata lumea se astepta sa fie reziliat contractul in urma cu doua zile, insa ministrul proiectelor de infrastructura, Dan Sova, spune ca s-a inteles gresit. "Rezilierea contractului este o chestiune de zile, mai sunt unele detalii de pus la punct in aceasta perioada", declara luni ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, citat de Mediafax.

La randul sau, premierul Victor Ponta a precizat, in urma cu doua zile, ca a decis sa trimita Corpul de Control pentru a verifica acest contract. Controlul a fost confirmat si de ministrul Sova, care a precizat ca inspectorii vor verifica derularea contractului de la inceput si pana in prezent, deoarece opinia publica doreste sa stie cum au fost cheltuite fondurile.

Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructura, Dan Sova, a declarat, saptamana trecuta, ca luni va fi reziliat contractul cu compania americana Bechtel privind constructia autostrazii Transilvania, tot atunci urmand sa fie anuntata si suma pe care o mai are de achitat statul catre constructor. Oficialul a aratat atunci ca sunt discutate ultimele detalii privind rezilierea acordului si ca suma despagubirilor catre Bechtel a fost deja stabilita, urmand sa fie comunicata oficial luni.

Proiectul autostrazii Brasov-Bors a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana cel tarziu in 2012. Pe fondul disputelor politice initiate de partidele care s-au succedat la guvernare si fara bani alocati de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat intr-un ritm lent, iar pana in prezent au fost executati doar 52 de kilometri.