Sova: "Contractul cu Bechtel va fi reziliat luni"
Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructura, Dan Sova, a declarat, joi, ca luni va fi reziliat contractul cu compania americana Bechtel privind constructia autostrazii Transilvania, tot atunci urmand sa fie anuntata si suma pe care o mai are de achitat statul catre constructor, potrivit Mediafax.
"Luni se incheie cu totul", a spus Dan Sova, dupa un eveniment organizat de Camera de Comert Romano-Britanica, raspunzand unei intrebari.
Oficialul a aratat ca in prezent sunt discutate ultimele detalii privind rezilierea acordului si ca suma despagubirilor catre Bechtel a fost deja stabilita, urmand sa fie comunicata oficial luni.
La eveniment, ministrul a afirmat ca singura posibilitate pentru continuarea proiectului este parteneriatul public privat sau concesiunea, adaugand ca probabil va fi utilizata a doua varianta.
Oficialul a adaugat ca a discutat cu 4-5 companii de constructii mari la nivel international interesate sa participe la acest proiect, iar dupa incheierea contractului cu Bechtel va fi realizat un nou studiu de trafic, care sa ilustreze situatia actuala pe respectivul traseu.
"Avem cinci parti din autostrada neterminate. Trebuie sa le licitam si sa le construim in acelasi timp, pentru ca nimeni nu va fi interesat doar de o singura parte. Asta va fi o mare problema, sa construim in acelasi timp cele cinci parti", a mai spus ministrul.
La 12 mai Sova a afirmat ca incheierea contractului cu Bechtel este "o chestiune de zile" si ca suma pe care o mai are de platit statul roman "va fi o surpriza placuta".
Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana cel tarziu in 2012.
Pe fondul disputelor politice initiate de partidele care s-au succedat la guvernare si fara bani alocati de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat intr-un ritm lent, iar pana in prezent au fost executati doar 52 de kilometri.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS