„In acest draft se spune ca, in intervalul 2014-2020, ne vom apropia de inca 600 de km de autostrada, ne-ar trebui 2.500 de km de drumuri expres si in jur de 3000 de drumuri transregionale modernizate si 140 km de sosele de ocolire si o parte de drumuri europene de iesire in punctele de frontiera. Vom vedea, dupa ce avem acest document, se supune dezbaterii publice, s-ar putea sa se modifice daca se justifica, va fi aprobat in Guvern ca document operational si se va trasnforma in Programul operational al Guvernului Romaniei vizand dezvoltarea sistemului rutier, naval, feroviar, aerian", a spus Rus, citat de Mediafax.

Ioan Rus a facut aceste precizari dupa audierea sa de catre membrii Comisiei de transporturi a Camerei Deputatilor.

Intrebat daca a schimbat Master Planul pe transporturi elaborat in timpul ministeriatulului lui Dan Sova, Ioan Rus a raspuns ca decizia privind construirea unei autostrazi sau a altui drum se ia pe criterii stiintifice si in niciun caz pe criterii politice.

„Master Planul este un document pe care nu-l face Ministerul Transporturilor, este contractat de mai multi ani catre o firma specializata care se ocupa de asa ceva si el este fundamentat pe chestiuni legate de traficul zilnic intr-o anumita zona, de nevoia de conectivitate intre doua zone de dezvoltare, de timpii de intarziere, adica in cat timp poti sa ajungi din punctul A in punctul B fata de aceasi distanta in UE. Pe acest lucru s-a fundamentat un Master Plan care este avizat de principiu de catre UE si urmeaza in zilele urmatoare sa avem acordul final al Comisiei pe acest document, dupa care el va fi supus dezbaterii publice. Intre ceea ce s-a gandit Ministerul Transporturilor de-a lungul anilor, in ultimii 10 ani, cum sa arate sistemul rutier, feroviar, aerian, naval romanesc si ceea ce este in Master Plan diferentele sunt mici, chiar nesemnificative", a spus Rus.

„Sistemul rutier face parte din infrastructura unei tari, in consecinta acolo unde se justifica pe criterii stiintifice existenta unei autostrazi va fi autostrada, unde se justifica ca va fi drum expres, va fi drum expres si unde este drum regional, va fi drum regional. Asta tine de nevoia de interconectivitate intre zone de dezvoltare, de optimizare a timpilor in care te poti deplasa dintr-o parte in alta, de optimizarea confortului cu care te deplasezi dintr-o parte in alta. La baza acestor decizii stau exclusiv criterii stiintifice si in niciun caz politice sau de alta natura”, a adaugat Rus.