Cum arata infrastructura in tara in care exista mai multe biciclete decat locuitori si care a construit autostrazi si un sens giratoriu suspendat pentru ciclisti. FOTO si VIDEO
Autoritatile olandeze au decis sa rezolve problema traficului din ce in ce mai aglomerat de la iesirea din Eindhoven, prin construirea unui sens giratoriu suspendat pentru biciclete, scrie Mediafax.
Autoritatile din Eindhoven au hotarat sa rezolve problema sensului giratoriu aglomerat din Meerhoven, un cartier aflat la iesirea din oras, spre Veldhoven, prin separarea traficului rutier de cel pe biciclete.
Pentru autoturisme a fost realizata o intersectie simpla, in timp ce pentru traficul foarte aglomerat pe biciclete au construit un sens giratoriu suspendat deasupra soselei.
Ciclismul a devenit popular in Olanda la sfarsitul secolului al XIX-lea, putin dupa ce fusese introdus in Anglia si in Statele Unite, dar moda a prins in Tarile de Jos, asa ca in anii 1890, olandezii construiau deja piste de biciclete, iar pana in 1911 detineau cele mai multe biciclete pe cap de locuitor din toata Europa.
Ieftinirea autovehiculelor, dupa cel de-Al Doilea Razboi Mondial, a adus o scurta dominatie a masinilor, intrerupta in anii '70, cand benzina din ce in ce mai scumpa si protestele cetatenilor in legatura cu accidentele rutiere, au determinat guvernul sa restrictioneze traficul auto in orase si sa isi indrepte atentia spre biciclete.

Astfel, autoritatile au realizat numeroase piste de biclete in toate orasele si au tinut cont de acest tip de trafic in toate amenajarile urbane ulterioare, reducand numarul de parcari si facilitati pentru autovehicule si introducand asa-numitele woonerven, strazi unde ciclistii si pietonii au prioritate pe carosabil.
Olanda este tara cu cei mai multi ciclisti, 99,1% (16,5 milioane de biciclete la 16,6 milioane de locuitori). 27% din totalul calatoriilor din Tarile de Jos sunt facute cu acest tip de mijloc de transport, acest procent ajungand pana la 60% in orasele mari.
Infrastructura cuprinde benzi de biciclete pe sosea, piste pentru ciclisti, separate de carosabil, fietstraten, strazi de biciclete, unde ciclistii au prioritate in fata celorlalte mijloace de transport, sau fietssnelwegen, autostrazi de biclete, pentru drumuri mai lungi si pedalat mai rapid. Chiar si asa insa, traficul este in continuare aglomerat si, nu de putine ori, blocat de numarul mare de ciclisti.

Autoritatile din Eindhoven au luat prima masura pentru a decongestiona traficul pe biciclete, in 2010, cand au realizat Berenkuil, un dublu sens giratoriu, format din doua cercuri concentrice, cel exterior, pentru autovechicule, iar cel interior, sub nivelul strazii, pentru biciclete.
La intrarea in oras dinspre Veldhoven, in noul cartierul Meerenhoven, sensul giratoriu era suprasolicitat din cauza dezvoltarii periferiei si a numarului tot mai mare de navetisti. in 2008, edilii au luat decizia sa separe traficul auto de cel pe doua roti si au hotarat construirea unui nou sens giratoriu, de data aceasta deasupra soselei.

Denumirea a fost stabilita la finalul unei competitii la care s-au putut inscrie locuitorii din cele doua orase. Numele de Hovenring evoca etimologia comuna a oraselor si a zonei unde se afla intersectia, Eindhoven, Veldhoven si Meerhoven, dar si tipul contructiei, ring insemnand cerc, giratoriu, in olandeza.
Oficial, Hovenring este un sens giratoriu si se supune regulilor de circulatie care reglementeaza acest tip de intersectii, dar constructia este de fapt un pod suspendat circular. Puntea are un diametru de 72 de metri si este suspendata cu 24 de cabluri de un pilon central de 70 de metri inaltime.
Surse foto: AFP/Mediafax, Wikipedia
Mai multe despre:
#Olanda#piste de biciclete
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS