Purtatorul de cuvant al Ryanair, Stephen McNamara, este de parere ca orice mic ajutor va reduce greutatea avioanelor companiei, chiar si greutatea stuarzilor.

Economisirea carburantilor pe fiecare zbor reprezinta o mare problematica a companiilor aeriene, pentru ca in acest mod si profitul acestora din urma creste.

Intr-o maniera destul de controversata, operatorul low-cost Ryanair le-a cerut insotitoarelor de bord sa aiba grija de propriile siluete, nu pentru o imagine cat mai atractiva a companiei, ci pentru a reduce greutatea aeronavelor si a diminua astfel costurile cu transportul, noteaza Daily Mail.

Masuri „de criza”

Bugetul companiei aeriene vizeaza o reducerea numarului de kilograme transportate pe zbor, o micsorare a dimensiunii revistelor de prezentare a companiei, dar si a locurilor pentru bagajele de mana, reducerea bauturilor reci, care necesita kilograme bune de gheata, precum si incurajarea personalului de bord pentru mentinerea unei greutati corporale cat mai usoare.

„Am taiat toate costurile posibile si vom micsora si numarul de kilograme transportate pe zbor”, a declarat purtatorul de cuvant al Ryanair, Stephen McNamara, pentru Daily Telegraph.

„Initial am vrut sa renuntam la cotierele dintre scaune, dar ne-am razgandit ulterior. Chiar ne-am incurajat personalul de zbor sa fie atent la propria greutate – i-am motivat printr-o aparatie in calendarul anual al Ryanair”, a adaugat McNamara.

Ultima miscare in incercarea de reducere a costurilor companiei tine de micsorarea dimensiunii formatului revistei „Sa calatorim cu Ryanair", de la A4 la A5. Mai precis, operatorul de zbor estimeaza ca va reusi sa economiseasca mai mult de 400.000 de lire in ceea ce priveste costurile de tiparire a revistelor.

Compania irlandeza este recunoscuta pentru ideile controversate pe care le-a abordat de-a lungul timpului pentru reducerea costurilor. De exemplu, una dintre masuri a vizat inlocuirea scaunelor traditionale cu locuri „in picioare”.

Aeronavele Boeing 737-800 vor fi dotate cu 15 randuri de locuri traditionale si cu 10 randuri de locuri in picioare, metoda prin care compania va reusi sa transporte mai mult pasageri, in conditii economice mai avantajoase.

Potrivit lui Michael O`Leary, directorul executiv al Ryanair, avioanele non-conformiste vor semana cu clasicele metrouri londoneze, in care calatorii pot alege sa stea jos ori in picioare, ajutati de manerele de sprijin.

Pasagerii care vor achizitiona bilete cu loc vor plati 25 de lire sterline pe segment, in timp ce calatorii care vor prefera bilete fara loc vor plati in intre una si cinci lire, pret la care se vor adauga taxele de rezervare si de aeroport. In acest mod aeronavele isi vor mari capacitatea de transport de la 189 la 230 de pasageri.

Nu se stie insa cand anume va fi pusa in functiune inedita strategie a operatorului irlandez, avand in vedere ca recent Ryanair s-a lovit de refuzul unui dispozitiv de testare a „scaunelor verticale”, din cauza unor erori de aplicatie.