Dupa Constanta, Ryanair ar putea opera si de pe Aeroportul din Targu Mures
                        Compania Ryanair ar putea opera de pe Aeroportul din Targu Mures, daca alesii judeteni ar aproba "o sustinere financiara" prin contracte de publicitate incheiate cu compania, spune conducerea aeroportului, care afirma ca au fost incheiate negocierile privind conditiile tehnice de operare.
Potrivit unui comunicat de presa transmis, vineri, de Aeroportul "Transilvania" din Targu Mures, conducerea aeroportului a finalizat negocierile cu reprezentantii operatorului aerian low-cost irlandez Ryanair in privinta conditiilor tehnice de operare, a taxelor aeroportuare practicate si a serviciilor oferite, iar zborurile ar putea avea loc "dupa obtinerea sustinerii financiare prin formele de publicitate, marketing din partea Consiliului Judetean Mures", transmite Mediafax.
"Compania aeriana irlandeza urmeaza sa opereze de pe Aeroportul din Targu Mures dupa obtinerea sustinerii financiare prin formele de publicitate, marketing din partea Consiliului Judetean Mures, adica masuri de publicitate pentru judetul Mures care promoveaza potentialul zonei deservite de Aeroportul Targu Mures, eventual prin Asociatia Judeteana de Turism Mures, pe site-ul operatorului aerian low cost si in brosurile acestuia distribuite in cele 31 de baze ale sale din Europa. Aceste masuri sunt menite sa atraga turisti si oameni de afaceri in judetul Mures, printr-o politica de marketing transparenta a administratiei publice locale", se arata in comunicat.
Potrivit sursei citate, o astfel de masura "este acceptata de reglementarile europene in domeniu si este practicata in toate statele membre ale Uniunii Europene".
Printr-o astfel de intelegere, operatorul low-cost se angajeaza sa transporte un numar considerabil de pasageri, care prin utilizarea infrastructurii de turism din regiunea respectiva aduce o infuzie in economia regionala de milioane de euro, spune conducerea aeroportului.
Potrivit reprezentantilor Aeroportului "Transilvania" din Targu Mures, daca "sustinerea financiara" va fi aprobata de consilierii judeteni, Ryanair ar urma sa faca anuntul oficial - de cand ar urma sa opereze, cu ce frecventa, capacitatea aeronavelor si valoarea contractului de publicitate.
Presedintele Consiliului Judetean Mures, Lokodi Edita Emoke, a declarat vineri ca nu crede ca se poate oferi o astfel de sustinere din banii publici.
"Nu avem contract cu Ryanair si nu am avut nicio discutie despre publicitate. Eu i-am spus domnului director de la aeroport ca e manager si poate sa incheie orice contract. Dar o sustinere in contracte de publicitate, din bani publici, nu cred ca e posibila", a spus Lokodi.
Potrivit conducerii aeroportului, operatorul aerian low-cost Ryanair a inceput discutiile cu Aeroportul Transilvania Targu Mures in martie 2008, insa acestea nu s-au concretizat ca urmare a "refuzului proprietarului Aeroportului din Targu Mures de a acorda sprijinul pentru promovare solicitat de compania aeriana irlandeza".
Conducerea Aeroportului "Transilvania" Targu Mures mai afirma ca "a constatat cu regret atacurile repetate ale presedintelui Consiliului Judetean Cluj asupra Consiliului Judetean Mures si asupra Aeroportului «Transilvania» Targu Mures chiar si in privinta negocierilor cu Ryanair", precizand ca operatorul aerian pune accent in principal pe conditiile tehnice si de securitate aeronautica ale aeroportului unde opereaza, pe baza celor mai ridicate standarde de cerinte ale autoritatii aeronautice civile irlandeze si mai putin pe partea de taxe si tarife aeroportuare practicate.
Presedintele Consiliului Judetean Cluj, Alin Tise, declara, in 29 februarie, intr-o conferinta de presa, ca spera ca in urmatoarele doua saptamani sa obtina o decizie finala a conducerii Ryanair privind operarea unor curse aeriene de pe Aeroportul International Cluj-Napoca.
"Suntem in negocieri avansate cu compania low-cost Ryanair, avem deja anumite oferte pe care le-am discutat. Urmeaza ca in cateva zile sa trimitem o oferta ferma catre ei, dorinta conducerii Ryanair fiind sa inceapa inca in acest an cu niste rute aeriene externe rezultate in urma unor sondaje pe care le vor face pe piata clujeana. Vom vedea pentru ce rute va exista interes. De asemenea, sper ca in urmatoarele doua saptamani sa avem o decizie finala a celor de la Ryanair si cred ca avem sanse mari ca aceasta companie sa opereze zboruri spre destinatii externe si de pe Aeroportul International Cluj-Napoca", spunea Tise.
Potrivit sefului CJ Cluj, decizia Ryanair ar putea fi influentata de subventiile oferite de CJ Mures pentru Aeroportul "Transilvania" din Targu Mures.
"Noi avem argumente pentru a ne impune in fata celor de le Targu Mures, tinand cont de investitiile facute in noile terminale si in construirea noii piste de 3.500 de metri. Nu cred ca intr-o competitie directa cu CJ Mures noi am putea pierde, daca cei de la Mures joaca corect si nu acorda subventii Aeroportului «Transilvania». Prin aceste subventii practicate, Muresul ne face concurenta neloiala. Negocierile cu Ryanair sunt influentate si de aceasta practica incorecta, care distorsioneaza concurenta", preciza Alin Tise.
	Despre companie
	
Ryanair este o companie aeriana low cost, cu sediul in Dublin. A fost infiintata in 1985, la initiativa familiei Ryan: Christy Ryan, Liam Lonergan - proprietarul tour-operatorului irlandez "Club Travel" si a omului de afaceri irlandez Tony Ryan – actionarul firmei Guinness Peat Aviation. Primele zboruri ale liniiei aeriene Ryanair au fost realizate cu aeronava Embraer Bandeirante. Bilete de avion au fost vandute pe ruta Waterford – Londra Gatwick. Un an mai tarziu, Ryanair a inceput sa zboare pe ruta Dublin – Londra Luton.
De la un an la altul a crescut numarul de calatori care circulau cu compania irlandeza low-cost. In pofida acestui fapt, in 1991 Consiliul de administratie al companiei a implementat programul de restructurare, pentru care a fost raspunzator Michael O'Leary.
Datorita vizitei sale in SUA, a cunoscut modelul de afaceri al unei companii aeriene low-cost. Dupa intoarcerea din America, a prezentat consiliului de administratie concluziile si a propus in primul rand implementarea unor trasee scurte, fara clasa business, uniformizarea flotei precum si scoaterea tuturor serviciilor gratuite de tip: presa, mese. In plus a mai propus transferarea operatiunilor catre aeroporturi din suburbii, care nu percepeau taxe aeriene atat de mari ca aeroporturile din orase, toate aceste modificari permitand companiei Ryanair implementarea unor preturi concurentiale.
Ideea lui O'Learego a fost pusa in practica si a avut urmari spectaculoase. In anul 1992, compania aeriena a comandat 45 avioane marca Boeing 737-800. In momentul de fata flota companiei este alcatuita exclusiv din aceste aeronave.
In 2000 operatorul de zbor a inceput sa vanda bilete de avion prin Internet. In momentul de fata compania aeronavele transportatorului zboara pe 322 de rute din Europa in 22 state, printre care si Romania, dar si in Maroc (nordul Africii).
Din 2009, Ryanair a fost prima companie aeriana din lume care a renuntat la check-in-ul desfasurat la aeroport in favoarea check-in-ului online. In momentul de fata, pentru toate zborurile realizate de catre companie, trebuie efectuat check-in online.
	Citeste si:
	
 VOYO

  RON
  RON
  RON
  RON
                                
	(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
            
                                ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”            
                                
	România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
            
                                
	Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
            
                                
	Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
            
                                Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa            
                                
	(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
            
                                
	(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
            
                                
	Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT 
            
                                Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate            
                                Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing            
                                Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea            
                Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături            
                                                        
	Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                            
                                                        
	UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                            
                                                        
	Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                            



 RSS