Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Alexandru Nazare (31 de ani), care ocupa aceasta functie de aproape doua luni, spune intr-un interviu pentru Ziarul Financiar ca miliardele de euro cheltuite in ultimii ani pentru infrastructura, in special cea rutiera, nu au avut rezultate vizibile din cauza lipsei unei planificari si a unei prioritizari adecvate.

"In primul rand, lipsa unei planificari adecvate, lipsa unui portofoliu de proiecte clar si in special coerenta in prioritizare (sunt motive pentru care s-au cheltuit miliarde de euro in infrastructura, dar nu exista rezultate - n.red.). Noi am vorbit abia in ultimii doi ani de zile clar despre Coridorul IV paneuropean, si rutier si feroviar, si am incercat sa imprimam acest obiectiv ca prioritate si nu intamplator. (...) Dar nu era foarte clara in trecut aceasta prioritate", a spus ministrul Nazare.

Seful Transporturilor, recent instalat in aceasta functie, este mai putin vehement in declaratii decat predecesoarea sa Anca Boagiu, care spunea in urma cu un an, intr-un interviu pentru ZF, ca nu au existat rezultate notabile in dezvoltarea infrastructurii "din cauza ignorantei, nepasarii, nestiintei sau rea-vointei, pentru ca ministerul a avut tot timpul bani".

Nazare insista acum ca in ultimii doi ani au existat rezultate in infrastructura, cel putin pe segmentul rutier. In 2011 au fost deschisi traficului 58 km de autostrazi, iar pentru 2012 sunt planificati alti 200, potrivit programului de guvernare. Insa Transporturile beneficiaza de sume uriase de la buget: 3,3 mld. euro pe an.

Citeste continuarea pe www.zf.ro