Ministrul Transporturilor: "In infrastructura a lipsit prioritizarea, de aceea am cheltuit bani fara rezultate"
Tanarul ministru al Transporturilor spune ca „a internalizat“ asteptarile generatiei sale pentru o administrare mai eficienta a banilor publici, dar deocamdata nu a facut nicio schimbare la varful companiilor de stat.
Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Alexandru Nazare (31 de ani), care ocupa aceasta functie de aproape doua luni, spune intr-un interviu pentru Ziarul Financiar ca miliardele de euro cheltuite in ultimii ani pentru infrastructura, in special cea rutiera, nu au avut rezultate vizibile din cauza lipsei unei planificari si a unei prioritizari adecvate.
"In primul rand, lipsa unei planificari adecvate, lipsa unui portofoliu de proiecte clar si in special coerenta in prioritizare (sunt motive pentru care s-au cheltuit miliarde de euro in infrastructura, dar nu exista rezultate - n.red.). Noi am vorbit abia in ultimii doi ani de zile clar despre Coridorul IV paneuropean, si rutier si feroviar, si am incercat sa imprimam acest obiectiv ca prioritate si nu intamplator. (...) Dar nu era foarte clara in trecut aceasta prioritate", a spus ministrul Nazare.
Seful Transporturilor, recent instalat in aceasta functie, este mai putin vehement in declaratii decat predecesoarea sa Anca Boagiu, care spunea in urma cu un an, intr-un interviu pentru ZF, ca nu au existat rezultate notabile in dezvoltarea infrastructurii "din cauza ignorantei, nepasarii, nestiintei sau rea-vointei, pentru ca ministerul a avut tot timpul bani".
Nazare insista acum ca in ultimii doi ani au existat rezultate in infrastructura, cel putin pe segmentul rutier. In 2011 au fost deschisi traficului 58 km de autostrazi, iar pentru 2012 sunt planificati alti 200, potrivit programului de guvernare. Insa Transporturile beneficiaza de sume uriase de la buget: 3,3 mld. euro pe an.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS