Nou regulament in UE: Ce compensatii trebuie sa acorde companiile aeriene pasagerilor, in cazul curselor intarziate sau al bagajelor pierdute
Parlamentul European a votat, miercuri, o propunere legislativa privind instituirea unor norme comune in materie de compensare si de asistenta pentru pasagerii din spatiul comunitar de catre companiile aeriene, potrivit unui comunicat transmis de PE.
Propunerea de regulament al Parlamentului European si al Consiliului va oferi mai multe sanse pasagerilor avioanelor intarziate sau deviate de a primi compensatii, se arata intr-un comunicat al PE.
"Drepturile pasagerilor avioanelor privesc practic orice cetatean din UE. Este povestea lui David si Goliat, intrucat doar 2% dintre pasageri primesc in realitate compensatii dupa depunerea unei plangeri impotriva unei companii aeriene. Cred ca textul pe care l-am votat astazi aduce un echilibru rezonabil intre drepturile companiilor si pasagerilor", a declarat in plen raportorul PPE Georges Bach.
Noile reglementari vor obliga transportatorii aerieni sa numeasca persoane de contact la aeroport care sa ii informeze pe pasageri despre drepturile pe care le au, sa ii ajute sa completeze plangerile, sa le ofere asistenta, rambursari si zboruri alternative. Pasagerii vor putea sa depuna plangeri la aceste persoane de contact, in cazul in care bagajele le vor fi pierdute sau ratacite.
In cazul unor zboruri intarziate, pasagerii trebuie sa primeasca informatii privind amanarea zborurilor nu mai tarziu de 30 minute dupa ora initiala de plecare.
In cazul in care companiile aeriene care nu raspund unei plangeri in termen de doua luni, se va considera ca au acceptat tacit plangerea clientului. Companiile care vor face apel la "circumstante extraordinare" in care nu trebuie sa plateasca compensatii vor fi obligate sa transmita in scris pasagerilor explicatii detaliate. Propunerea contine o lista exhaustiva de astfel de circumstante, printre care se numara probleme tehnice, tulburari politice sau conflicte de munca spontane.
In cazul unor circumstante extraordinare de durata, cum ar fi norul de cenusa din Islanda, din 2010, responsabilitatea companiilor aeriene privind cazarea pasagerilor se limiteaza la cinci nopti.
Pentru a se asigura ca pasagerii nu sunt afectati de falimentul companiilor aeriene, Parlamentul European a introdus cerinta crearii unor mecanisme potrivite de garantare, cum ar fi fondurile, sau incheierea unor polite de asigurare.
Eurodeputatii apreciaza ca autoritatile nationale ar trebui sa aiba suficienta putere sa pedepseasca companiile aeriene care incalca drepturile pasagerilor si ar trebui sa verifice rapoartele acestora privind modalitatea de ajutorare a pasagerilor zborurilor intarziate sau anulate.
Propunerea legislativa a fost votata in prima lectura. Conform procedurii de co-decizie, Consiliul de Ministri poate accepta propunerea Parlamentului sau poate adopta propria sa pozitie care sa faca obiectul unor dezbateri ulterioare cu Legislativul.
Mai multe despre:
#transport aerian#companii aeriene
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS