Cum vor oficialii Tarom sa eficientizeze operatorul aerian national: "Avem doua variante: fie ne indreptam spre zona de low-cost, fie accesam noi piete"
UPDATE: Tarom a fost nevoita sa revizuiasca modelul de operare din cauza concurentei. Sefi companiei se gandesc fie sa acceseze noi piete, cum ar fi cele din Asia, fie sa se indrepte spre zona de low-cost, a declarat marti, la MEDIAFAX Talks about Aviation, George Marin, vicepresedinte business strategy la Tarom.
"Compania Tarom a fost nevoita sa isi revada modelul de operare din cauza conditiilor de pe piata. Presiunea venita din partea concurentei si a transportatorilor de tip low cost este fantastica. Compania Tarom trebuie sa concureze pe piata cu alte 38 de companii aeriene, fiind cea mai crancena competitie pe care a intalnit-o in istoria sa", a spus Marin, potrivit Mediafax.
El a afirmat ca, "din pacate", analiza la care lucreaza reprezentantii Tarom evidentiaza doar doua posibile directii pentru o companie de talia Tarom si cu o retea de rute de acest tip.
"Fie a ne indrepta spre zona de low cost, fie de a accesa noi piete. Analizam posibilitatea de a reveni pe pietele din Asia. Cu Statele Unite este un pic mai complicat, pentru ca pe partea Americii de Nord competitia este foarte foarte acerba", a mai spus el.
Analiza are ca termen sfarsitul acestui an si, in conditiile in care Tarom va lua o decizie privind modelul de operare, flota va urma acest model si de operare si tipurile de avioane care sunt necesare. "Sunt doua variante, ori sa ne indreptam activitatea spre zona de low cost, ori sa accesam noi piete", a afirmat reprezentantul Tarom.
Ulterior, ca raspuns al criticilor unui reprezentant al unei companii prezent la conferinta Mediafax, care a afirmat ca trecerea la modelul low cost ar insemna pentru Tarom o stirbire a demnitatii si o mare greseala, reprezentantul companiei aeriene nationale a devenit defensiv pe aceasta tema.
"In momentul de fata nu luam in considerare o apropiere de modelul low cost din foarte multe considerente si cea mai simpla este ca in momentul de fata nu putem ajunge in zona de costuri necesara pentru a fi competitivi pe acest segment. Cautam solutii de scadere a costurilor pe masura posibilitatilor, dar in acelasi timp de accesare a unor noi valuri de venituri prin accesarea de noi piete. Deci in momentul de fata nu consideram foarte serios apropierea de modelul de operare de tip low cost", a mai spus reprezentantul Tarom.
Ministrul Transporturilor: "Schimbam flota si crestem numarul curselor interne si regionale"
Obiectivele Tarom pentru perioada urmatoare vizeaza schimbarea flotei si cresterea numarului curselor interne si regionale, a declarat marti ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, la Mediafax Talks about Aviation.
"Care sunt obiectivele pentru Tarom? As putea spune foarte pe scurt - sa creasca numarul curselor interne, deci sa intarim Tarom pe cursele interne si pe cursele regionale si sa schimbe flota, intr-o prima faza. Pentru asta sigur ca va trebui sa avem discutii cu toate companiile care au facut deja oferte. Toti au facut oferte. Airbus, Boeing, ATR, Bombardier, Embraer. Se va face o analiza de catre managementul executiv si de catre CA (...) Toata lumea a fost de acord ca trebuie unificata flota. Sunt prea multe tipuri de avioane, care creeaza costuri foarte mari si profit aproape deloc", a spus Manescu.
Ea a adaugat ca odata cu schimbarea flotei vor fi imbunatatite si cursele interne si regionale.
Prezent la eveniment, George Marin, vicepresedinte business strategy la Tarom, a explicat ca exista doua variante pentru acest obiectiv, inchirierea si vanzarea-cumpararea.
"Analizele pe care le-am efectuat pana in momentul de fata evidentiaza doua posibile solutii pentru optimizarea flotei. O solutie ar fi de tipul lease-in, lease-out, respectiv inchirierea unei parti a flotei existente catre terti, si introducerea tipurilor de aeronave pe cre noi consideram ca ar trebui sa le avem pentru a creste eficienta economica (...) A doua varianta pentru optimizarea flotei, care este un pic mai problematica, ar putea fi reprezentata de achizitia de avioane odata cu instrainarea celor existente in flota", a spus Marin.
El a adaugat ca prima varianta ar putea avea castig de cauza, iar operatiunea s-ar putea finaliza intr-un interval de 2-4 ani, in functie de complexitatea procedurilor.
Din 2014 opereaza curse din Bucuresti spre Geneva si Moscova
Tarom va deschide la sfarsitul lunii noiembrie o cursa spre Geneva, iar din primavara anului viitor va opera si pe ruta Moscova, a declarat marti la conferina Mediafax Talks about Aviation George Marin, vicepresedintele business strategy al Tarom.
In ceea ce priveste rutele interne, operatorul aerian national va deschide in vara anului viitor o cursa pe ruta Iasi-Timisoara.
Gradul mediu de incarcare al Tarom pe cursele interne este, potrivit oficialului companiei, de 66%, fata de 67% pe cursele externe. Cele mai "bune" destinatii interne sunt Iasi, Timisoara, Cuj.
Reprezentantul Tarom a anuntat o imbunatatire a rezultatului operational cu 48% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce pierderile s-au redus cu 30%.
"Scaderea la rezultatul operational este de la -138 de milioane de lei la - 72 de milioane. Ca pierdere, de la 118 milioane anul trecut, la 83 de milioane in primele noua luni", a spus Marin.
Pe acelasi subiect: