Strategie de marketing. O companie aeriana a convins pasagerii sa-si schimbe numele si sa se mute in alta tara
Oare cate persoane ar fi dispuse sa isi schimbe numele, contra unei sanse de a se muta la Berlin, cu toate cheltuielie acoperite? Iata o intrabare la care compania aeriana nemteasca Lufthansa si-a propus sa raspunda, printr-o campanie de marketing inedita.
Conform Quartz, Lufthansa le-a facut in luna octombrie o propunere mai putin obisnuita suedezilor: sa isi schimbe definitiv numele in Klaus sau Heidi si sa intre in cursa pentru “o noua viata” in capitala Germaniei.
In joc este pus un bilet-dus de avion catre Berlin si un apartament cu chiria platita timp de un an intr-unul dintre cele mai in voga cartiere din oras. Klaus si Heidi sunt unele dintre cele mai populare nume din Germania, iar pentru 42 de suedezi acestea par sa sune destul de bine incat sa le adopte.
42 de suedezi, cu varste intre 19 si 69 de ani au intrat deja in joc si si-au schimbat numele, fie inlocuindu-l pe cel din nastere, fie adaugandu-l, dupa caz, pe cel nemtesc. Acestia au fost pesemne atrasi de mirajul apartamentului complet mobilat de 70 de metri patrati, cu bucatarie echipata, plus o bicicleta personalizata, doua zboruri gratuite catre Frankfurt si Munchen si lectii de limba germana.
Raspunsul entuziast i-a luat prin surprindere pe organizatori incat acestia s-au vazut nevoiti sa puna capat competitiei cu o luna mai devreme. Compania se astepta sa se inscrie cel mult o mana de oameni, si asta in cel mai bun caz. 70% dintre suedezii care si-au schimbat numele sunt barbati, iar jumatate dintre ei traiesc in Stockholm.
Lufthansa va anunta fericitul castigator la un bar din capitala Suediei, unde se serveste bere germana. Si ceilalti 41 de participanti vor avea ceva de castigat de pe urma curajului de care au dat dovada: vor deveni membri speciali ai companiei si vor fi recompensati cu 9.600 km de zbor, prin programul de fidelizare.
Si cei care au ales sa isi schimbe macar numele afisat pe contul de Facebook vor avea parte de reduceri la zborurile Lufthansa.
Prin acest concurs, reprezentantii companiei sustin ca au dorit sa distraga atentia vanatorilor de chilipiruri si sa readuca in prim-plan mirajul Berlinului.
“Ceea ce au in comun acesti Klaus si Heidi este nevoia sau visul de a face o schimbare in viata lor. Despre asta e si vorba in Berlin. Este un oras liberal in multe feluri. Este intr-un fel asa cum era America. Oamenii vin in Berlin sa isi traiasca cele mai mari visuri sau sa o ia de la capat”, spune Magnus Engvall, markeing specialist la Lufthansa.
Pe acelasi subiect: