Motorina, mai scumpa decat benzina. Cum explica producatorii petrolieri majorarile
In ultimele doua saptamani, cotatiile petrolului au fost in continua scadere. De exemplu, un baril de petrol Brent, din Marea Nordului, pentru livrare in noiembrie, costa in jur de 111 dolari. O cotatie mult mai mica fata de 130 de dolari, cat era barilul de titei in primavara, cand benzinarii motivau ridicarea preturilor la pompa prin faptul ca s-a scumpit petrolul.
Marti-dimineata insa, desi trendul era de scadere pe pietele internationale, companiile petroliere au scumpit din nou carburantii. Cel mai mare jucator de pe piata romaneasca, OMV Petrom, a majorat pretul motorinei cu 12 bani/litru, iar cel al benzinei cu 6 bani/litru. Asadar, un litru de benzina Top Premium 99+ din statiile Petrom a ajuns sa coste in prezent 5,73 lei fata de 5,67 lei, pret practicat pana pe 17 octombrie.
Incepand cu luna aprilie, compania OMV Petrom nu mai publica pe site-ul propriu preturile carburantilor. In prezent, Petrom detine un sistem prin care consumatorii pot vizualiza preturile medii din fiecare statie.
In ceea ce priveste motorina, pretul acesteia a crescut cu 12 bani. De exemplu, un litru de Euro Diesel 5 costa in prezent 5,51 de lei, la aceeasi statie, iar sortimentul OMV Diesel poate fi cumparat cu 5,69 de lei/litru.
Prin cresterea preturilor la pompa, Rompetrol a dus un litru de benzina Efix la 5,56 lei. Sortimentul Diesel Alto 55 are insa un pret mediu de 5,91 lei/litru, potrivit datelor publicate pe site-ul Rompetrol Downstream, divizia de distributie a carburantilor din grupul Rompetrol.
Cat despre preturile carburantilor de la LukOil, acestea sunt urmatoarele: benzina EUROLUK 95 - 5.49 lei/litru, iar motorina EURO L DIESEL - 5.51 lei/litru.
Cum explica majorarile companiile petroliere?
“Pretul carburantilor la pompa este determinat de o multitudine de factori variabili, majoritatea independenti de activitatile companiilor petroliere, precum evolutia cotatiilor internationale ale materiilor prime (titei, biodiesel sau bioetanol) sau ale produselor finite, devalorizarea sau intarirea monedei nationale, evenimente sociale sau politice interne si internationale sau situatia economica locala si regionala”, au spus reprezentantii Rompetrol pentru incont.ro
„Efectul scaderii pretului barilului de petrol, care la finele lunii aprilie inregistra un nivel de 124 dolari pe baril, iar in acest moment oscileaza in jurul valorii de 111 dolari pe baril (descrestere de 10% in aceasta perioada), este anulata de evolutia cursului de schimb leu-dolari, care a inregistrat o crestere cu peste 14%, de la 2.74, la 3.13 leu/USD”, au explicat producatorii petrolieri.
Dar fiind conditiile actuale, „este dificil sa estimam pe termen mediu sau lung o evolutie a pretului carburantilor”, au adaugat cei de la Rompetrol.
"Cotatia internationala a produselor a determinat scumpirea carburantilor", au precizat pentru incont.ro si reprezentantii OMV Petrom.
"Cresterea preturilor la motorina este determinata de majorarea cererii pentru acest produs, iar Romania produce mai mult decat consuma din acest tip de combustibil", a declarat, astazi, Mariana Gheorghe, directorul executiv al OMV Petrom (SNP), citata de Mediafax.
“Cererea de diesel a crescut si preturile sunt o reflectare a cererii si ofertei. In Romania producem mai putin decat este cererea. Este o tendinta la nivel mondial (cresterea pretului motorinei - n.r.)", a afirmat Gheorghe la lansarea de catre Consiliul Investitorilor Straini a Cartii Albe 2011.
In urma cu trei ani se intampla un eveniment asemanator, si anume litrul de motorina ajunsese sa coste mai mult decat cel de benzina. Situatia de atunci a fost remediata in scurt timp.
Leymah Gbowee, castigatoare a Premiului Nobel in 2011: "New Media da putere femeilor"
"Salariu" de copil cersetor: 17.000 euro pe luna. Unde castiga minorii romi acesti bani
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS