Disputa apriga. Traderii si companiile petroliere se lupta sa livreze carburanti Libiei
Grupul elvetian Glencore a semnat primul contract de vanzare de carburanti catre guvernul interimar din Libia, Consiliul National de Tranzitie incercand sa-si diversifice furnizorii pentu a-si satisface mai usor nevoia disperata de combustibil, scrie Reuters.
Surse din industrie spun ca derularea contractului este conditionata de ridicarea sanctiunilor impuse de Natiunile Unite asupra Libiei, transmite Reuters. Reprezentantii Glencore au refuzat sa comenteze informatiile.
Dupa izbucnirea razboiului civil din Libia in luna februarie, principalii furnizori de carburanti ai Libiei au fost traderul de energie Vitol, cu sediul in Rotterdam, si emiratul Qatar.
Consiliul National de Tranzitie (CNT), care si-a asumat guvernarea interimara a Libiei dupa ce rebelii au ocupat capitala Tripoli, a inceput in ultimele saptamani sa-si diversifice furnizorii de combustibil.
Furnizori de carburanti
Saptamana trecuta, compania rusa Gunvor si grupul francez Total au livrat catre Libia primele vapoare cu carburanti de la inceputul conflictului dintre rebeli si fortele loiale fostului lider Muammar Gaddafi.
Chiar si pe timp de pace, Libia, unul dintre cei mai mari producatori de petrol din Africa, este dependenta de importul de carburanti din cauza capacitatii insuficiente de rafinare. Cererea pentru importuri a crescut puternic dupa declansarea conflictului, in urma inchiderii temporare a rafinariilor.
CNT are nevoie disperata de carburanti pentru a consolida infrastructura si a restaura ordinea in tara. Un purtator de cuvant al Consiliului a declarat ca Libia va folosi cele 15 miliarde de dolari deblocate saptamana trecuta la Paris de puterile internationale pentru plata importurilor de carburanti.
Razboiul din Libia a costat SUA cat 100 de kilometri de autostrada romaneasca
Operatiunile militare si umanitare din Libia au costat Statele Unite 715 milioane de dolari pana la inceputul verii. Asta arata un raport trimis Congresului de administratia presedintelui Barack Obama.
Raportul estimeaza ca aceste operatiuni vor costa in final 1,1 miliarde de dolari pana la sfarsitul lunii septembrie.
Citeste si
Oprah intra in era digitala. Cum isi creste traficul pe site pentru a-si salva business-ul
Lumea in 2030. Cat va costa barilul de petrol si cati locuitori vor fi pe Pamant
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS