Contracte reziliate si actiuni in instanta tin pe loc lucrarile la cele mai importante drumuri din Romania. Nici ministrul Transporturilor nu stie cati km vor fi inaugurati
Vesti proaste pentru soferii care viseaza la autostrazi de-a lungul si de-a latul tarii. Anul viitor, autoritatile anunta ca vor deschide circulatiei mai putini kilometri decat in 2013. Cati anume? Nici ministrul Transporturilor nu stie, mai ales ca pe un tronson care trebuia deschis in 2014, contractul ar putea fi reziliat, iar pe altul, constructorul cere in instanta mai multi bani de la statul roman.
Pe tronsonul Orastie-Sibiu, lotul de 3,6 kilometri de autostrada s-a surpat cu tot cu asfalt. Dupa ce taierea panglicii a fost amanata de cateva ori, nimeni nu stie acum cand se va putea circula pe aici. Constructorul cere bani ca sa repare autostrada surpata, dar Compania de Drumuri spune ca totul trebuie facut pe cheltuiala constructorului. Drept urmare, CNADNR a anuntat un ultimatum.
"Ne aflam intr-o situatie absurda, pentru ca Impregilio Saligni, pur si simplu, a refuzat. Daca pana luni, ora 12:00, nu avem niciun document semnat, va rezilia contractul", a precizat ministrul Transporturilor, Dan Sova.
O situatie similara gasim si pe tronsonul de sase kilometri al autostrazii Bucuresti-Ploiesti. Pe santier, lucrarile au inghetat. Motivul? Constructorul sustine ca balastul si asfaltul s-au scumpit din momentul in care a castigat licitatia, asa ca a trimis o factura noua Companiei Nationale de Drumuri, unde 1 kilometru de autostrada costa cu 3 milioane de euro mai mult.
CNADNR a refuzat sa plateasca mai mult, iar constructorul a mers in instanta. Nici cu autostrazile aflate in stadiu de proiect nu stam mai bine. De pilda, Comarnic-Brasov, unde oficialii se laudau ca vor incepe lucrarile in aprilie, dar momentul a fost amanat.
"In presa s-a prezentat in mod negativ amanarea semnarii contractului, eu vreau sa va spun ca este ceva pozitiv", adauga Sova.
Guvernantii se lauda ca vor gasi finantare de la cateva institutii financiare internationale. Cat despre lucrarile la Sibiu-Pitesti, ministrul Dan Sova, care sustinea pe blog ca vor incepe in 2017, si-a turnat astazi cenusa in cap.
Una peste alta, ministrul Transporturilor nu stie exact pe cati kilometri noi de autostrada vom circula in acest an. Anul trecut, Romania a inaugurat 108 kilometri noi de autostrada, iar anul acesta nu poate inaugura mai mult 66 de kilometri.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS