Tronsonul Comarnic-Brasov are probleme de finantare inainte de a incepe lucrarile. Harta autostrazii cu trei tuneluri, 19 viaducte si 15 poduri
In sfarsit, se creioneaza traseul autostrazii Comarnic - Brasov. Planurile preliminare au fost trimise la fiecare dintre primariile localitatilor aflate pe ruta acestei sosele de viteza. Din start, apar mari probleme. Exproprierea terenurilor nici nu a inceput si, in plus, nu sunt destui bani pentru finantarea acestui proiect gigantic.
Autostrada Comarnic-Brasov va avea 53 de kilometri, trei tuneluri, 19 viaducte si 15 poduri. Vor fi trei noduri de iesire: Sinaia-Busteni, Predeal si Rasnov.
La intrarea in Sinaia va fi si primul tunel de trei kilometri, asta pentru ca proiectantii au dorit sa evite pe cat posibil zonele locuite si exproprierile. De altfel, despre situatia terenurilor de sub autorstrada autoritatile locale nu ne spun deocamdata nimic.
Dupa doar cativa kilometri, soferii vor da peste prima statie de taxare dinspre Comarnic spre Brasov si tot aici va fi un nod de iesire, ca apoi drumul de mare viteza sa intre din nou in tunel.
Nici la Busteni nu veti putea admira crucea de pe Caraiman pentru ca toata statiunea este ocolita de un tunel de aproape trei kilometri care se termina la intrarea in Azuga. De aici autostrada serpuieste pe partea dreapta pe sensul Bucuresti - Brasov pe langa DN 1, pana la Predeal.
Pe parcursul autostrazii vor fi proprietati afectate de lucrarile de constructie. Oamenii care au terenuri si case in zona nu au fost deocamdata contactati de catre autoritati pentru a discuta despre eventuale expropieri, cu toate ca premierul Romaniei a anuntat la jumatatea lunii ianuarie ca Guvernul are prevazute 100 de milioane de lei pentru exproprieri.
Lucrarile la autostrada Comarnic Brasov ar fi trebuit sa inceapa in luna aprilie, insa Guvernul a recunoscut ca exista probleme cu finantarea si deschiderea santierului se mai amana cu cateva luni.
Mai multe despre:
#autostrada Comarnic – Brasov#autostrazi
Pe acelasi subiect: