Drumarii din partea de vest a tarii se pot lauda ca in acest an nu au inchis nicio sosea din cauza nametilor. Motivul: a nins foarte putin. Cu toate acestea, suma de bani bugetata pentru asa ceva este impresionanta.

De pilda, pentru deszapezirea autostrazii care leaga localitatea Dumbrava de Pecica au fost alocati 6 milioane de euro. Exita insa o problema: din 112 km cat are autostrada pe hartie, au fost dati in exploatare doar 68.

"S-a facut deszapezire si pe bucata care nu e construita? Cum sa se faca asa ceva? Doamne fereste! Nu, cei care fac la noi deszapeziri sunt OK. Mai bine sunati la regionala", a raspuns SORIN GHIHOR, responsabil deszapezire laCNADNR, cand a fost intrebat despre situatia prezentata mai sus.

Si cei care au castigat contractul sustin ca vor primi de la stat doar cat au deszapezit in realitate.

"Toate decontarile se fac pe raport GPS. Nu se deconteaza cum credem noi ca ar vrea sa se deconteze. Cand s-a alocat un plafon de bani, s-a alocat nestiind ca nu se va finaliza", a precizat OVIDIU PALCU, reprezentant firma deszapezire.

CNADNR a scos la licitatie in noiembrie tot segmentul de autostrada, desi era evident ca nu are cum fie gata intr-o luna. Tronsonul de autostrada dintre Pecica si Arad este departe de a fi finalizat. Autoritatile spun ca s-a turnat asfalt pe 80 la suta din distanta, dar se vede cu ochiul liber ca va trece multa vreme pana cand traficul va fi deschis.

Ca sa afle daca CNADNR a deszapezit doar pe hartie autostrazile, ministrul Sova a solicitat un control.

"L-am sesizat pentru a verifica toate suspiciunile care au aparut in mass media in legatura cu contractele de deszapezire sau de paza incheiate in luna Ianuarie la nivelul CNADNR", a spus DAN SOVA, ministrul Marilor Proiecte.

Potrivit acestuia, un control intern nu a depistat deocamdata nicio neregula.