Premierul si-a reluat promisiunea a doua zi, cu termene clare. Socoteala de la Guvern nu s-a potrivit insa cu cea a bancilor invitate sa finanteze proiectul, iar Victor Ponta anunta acum un alt termen de semnare a contractului si inaugurare a santierului.

Deocamdata, doar institutiile financiare internationale, printre care si Banca Europeana pentru Investitii, anunta ca sustin ferm proiectul.

"BEI alaturi de alte institutii internatinoale va fi alaturi de consortiu, in momentul in care el sigur va fi determinat. Este un efort al unui pool de banci comerciale care, alaturi de institutiile financiare internationale, vor duce la finantarea completa",
spune Mihai Tanasescu, vicepresedintele BEI.

La solicitarea Stirilor ProTV sa explice motivele intarzierilor, consortiul a anuntat sec: nu are niciun comentariu de facut.

CNADNR sustine ca lucrarile vor incepe dupa semnarea contractului de concesiune si finantare si ca nu este raspunzatoare de finantare. CNADNR este, insa, responsabila de finalizarea lucrarilor pe ultimul tronson de autostrada intre Bucuresti si soseaua de Centura a capitalei, tronson care ar face parte din autostrada Bucuresti-Ploiesti. Autoritatile promit ca bucata lipsa va fi data in exploatare anul acesta, dar astazi pe santier era liniste si pace.

Niciun muncitor pe santier in zona Popasului, o zona destul de importanta, cu acces pe autostrada unde, potrivit planurilor initiale, urma sa fie construit deja un pod destul de mare cu doua benzi pe sensul de mers. In 2013, au fost terminati doar 2 kilometri din acest segment de autostrada, iar restul de 4 trebuie finalizati in acest an. Daca ar face 10 metri pe zi, intr-un an ar trebui sa termine.