Potrivit anuntului publicat joi de Ministerul Transporturilor (MT) si preluat de Mediafax, pentru persoanele fizice care participa in mod individual sunt necesare declaratii fiscale din care sa reiasa existenta unui venit mediu anual (sau dupa caz o cifra de afaceri medie anuala) de minimum 20 milioane euro rezultat din activitatile de transport de marfa, in ultimii trei ani financiari incheiati.

In mod similar, companiile trebuie sa aiba individual sau cumulat cu firme afiliate aflate sub control o cifra de afaceri medie anuala rezultata din activitatile de transport de marfa in ultimii 3 ani financiari de cel putin 20 milioane euro. Anterior, nivelul afacerilor trebuia sa fie de cel putin 100 milioane euro in ambele cazuri.

Noul calendar prevede ca potentialii cumparatori trebuie sa depuna documentele de participare cel mai tarziu pana la 23 mai, lista scurta cu investitorii precalificati urmand sa fie anuntata in aceeasi zi.

Potentialii cumparatori inscrisi pe lista scurta trebuie sa depuna pana la 5 iunie oferta preliminara si neangajanta, comisia de privatizare urmand sa poarte negocieri cu fiecare dintre acestia incepand din 6 iunie.

Pentru participarea la licitatia cu oferta in plic, potentialii cumparatori trebuie sa depuna pana cel mai tarziu la 19 iunie documentele de participare care nu au fost solicitate in faza de precalificare, oferta de cumparare in plic sigilat si dovada privind achitarea taxei de participare la licitatie.

Termenul pentru deschiderea ofertelor si anuntarea castigatorului a ramas data de 20 iunie.

Valoarea taxei de participare la licitatie, de 20.000 euro inclusiv TVA, si al garantiei de participare, de 10 milioane euro, nu s-au modificat. Si pretul de pornire pentru vanzarea pachetului de actiuni, de 797 milioane lei (180 milioane de euro), a ramas neschimbat.

Niciunul dintre cei trei investitori care au depus documentatia de participare nu s-a precalificat pentru etapa urmatoare in cadrul procesului de privatizare a companiei CFR Marfa, in urma verificarii si analizarii documentelor.

Documentatia de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfa a fost depusa de compania americana OmniTRAX, Grup Feroviar Roman (GFR) si asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) si Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria.