Ministerul Transporturilor a reluat privatizarea CFR Marfa. Noile conditii de participare la licitatie
MT a reluat privatizarea CFR Marfa si a relaxat unele conditii impuse ofertantilor, nivelul cifrei de afaceri solicitat fiind redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, insa nu a modificat pretul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a castigatorului.
Potrivit anuntului publicat joi de Ministerul Transporturilor (MT) si preluat de Mediafax, pentru persoanele fizice care participa in mod individual sunt necesare declaratii fiscale din care sa reiasa existenta unui venit mediu anual (sau dupa caz o cifra de afaceri medie anuala) de minimum 20 milioane euro rezultat din activitatile de transport de marfa, in ultimii trei ani financiari incheiati.
In mod similar, companiile trebuie sa aiba individual sau cumulat cu firme afiliate aflate sub control o cifra de afaceri medie anuala rezultata din activitatile de transport de marfa in ultimii 3 ani financiari de cel putin 20 milioane euro. Anterior, nivelul afacerilor trebuia sa fie de cel putin 100 milioane euro in ambele cazuri.
Noul calendar prevede ca potentialii cumparatori trebuie sa depuna documentele de participare cel mai tarziu pana la 23 mai, lista scurta cu investitorii precalificati urmand sa fie anuntata in aceeasi zi.
Potentialii cumparatori inscrisi pe lista scurta trebuie sa depuna pana la 5 iunie oferta preliminara si neangajanta, comisia de privatizare urmand sa poarte negocieri cu fiecare dintre acestia incepand din 6 iunie.
Pentru participarea la licitatia cu oferta in plic, potentialii cumparatori trebuie sa depuna pana cel mai tarziu la 19 iunie documentele de participare care nu au fost solicitate in faza de precalificare, oferta de cumparare in plic sigilat si dovada privind achitarea taxei de participare la licitatie.
Termenul pentru deschiderea ofertelor si anuntarea castigatorului a ramas data de 20 iunie.
Valoarea taxei de participare la licitatie, de 20.000 euro inclusiv TVA, si al garantiei de participare, de 10 milioane euro, nu s-au modificat. Si pretul de pornire pentru vanzarea pachetului de actiuni, de 797 milioane lei (180 milioane de euro), a ramas neschimbat.
Niciunul dintre cei trei investitori care au depus documentatia de participare nu s-a precalificat pentru etapa urmatoare in cadrul procesului de privatizare a companiei CFR Marfa, in urma verificarii si analizarii documentelor.
Documentatia de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfa a fost depusa de compania americana OmniTRAX, Grup Feroviar Roman (GFR) si asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) si Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS