Mafia nasului pe calea ferata. Pierderile CFR Calatori: 370 mil. euro, cat o fasie de autostrada Bucuresti-Ploiesti. Cum va fi starpit fenomenul
CFR Calatori declara razboi unei practici vechi de cand lumea: "mersul cu nasul". Si pentru a elimina calatoriile la negru, cei din conducerea societatii vor sa introduca abonamente cu 45% mai ieftine. Este insa greu de crezut ca dintr-o data, controlorii vor renunta la spaga lor, numai ca sa faca statul profit. Ce amploare a luat mafia pe calea ferata aflati dintr-un material Stirile ProTv, filmat cu o camera ascunsa.
Trenul in care s-a urcat reporterul ProTv este ideal pentru cei care fac naveta intre Bucuresti si Pitesti. Multi merg fara bilet si negociaza cu nasul care decide repede cand este pus in fata unei alegeri.
Discutii cu nasul
"-Ne ducem sa ne luam bilet sau ne intelegem?
-Asteptati si voi, daca vine cineva, tai si eu un bilet de acesta mai mic. Dati si voi diferenta in plus. Daca nu vine pana la Titu, dupa aceea nu aveti treaba."
Aritmetica este simpla: din biletul de 30 de lei pana la Pitesti, omul achita doar 10 pana la Titu, localitate in care se urca de obicei supracontrolul. Calculul este simplu 10 lei merg la nas, iar 10 raman in buzunarul calatorului.
E loc de negociere si pe ruta Bucuresti-Brasov.
Discutii cu nasul
"-Incercam.
-Ne dati la un pret mai mic decat...
-V-am dat de inteles ce am avut de zis. Biletul costa 43 de lei.
-Am inteles. Si il luam cu 22 de lei de la dvs?
-Exact."
Controlorul pentru cursa de Valcea mananca relaxat seminte pe peron si accepta fara nicio retinere blatisti.
Discutii cu nasul
"-Va dau.
-Mai ieftin?
-Va dau.
-O sa avem loc sau nu o sa avem loc, vad ca e plin.
-Pai gasim locuri."
Asa se explica si pierderile pe care le are compania de 7 ani incoace. Insumate au ajuns la 370 de milioane de euro, cat o fasie de autostrada Bucuresti-Ploiesti. Ca sa starpeasca fenomenul, sefii CFR vor sa introduca abonamente.
"Cand vorbesti de un abonament care ajunge la 45% din pretul initial, practic vorbesti de sume care se vehiculeaza si prin piata, despre cati bani se dau cand mergi fara bilet", a declarat Stefan Roseanu, director general CFR Calatori.
Din 2005 si pana astazi, peste 3000 de controlori si conductori au fost sanctionati pentru nereguli. Chiar si asa, cei ramasi in sistem si-au vazut de spagile lor.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS