Trenul in care s-a urcat reporterul ProTv este ideal pentru cei care fac naveta intre Bucuresti si Pitesti. Multi merg fara bilet si negociaza cu nasul care decide repede cand este pus in fata unei alegeri.

Discutii cu nasul

"-Ne ducem sa ne luam bilet sau ne intelegem?
-Asteptati si voi, daca vine cineva, tai si eu un bilet de acesta mai mic. Dati si voi diferenta in plus. Daca nu vine pana la Titu, dupa aceea nu aveti treaba
."

Aritmetica este simpla: din biletul de 30 de lei pana la Pitesti, omul achita doar 10 pana la Titu, localitate in care se urca de obicei supracontrolul. Calculul este simplu 10 lei merg la nas, iar 10 raman in buzunarul calatorului.

E loc de negociere si pe ruta Bucuresti-Brasov.

Discutii cu nasul

"-Incercam.
-Ne dati la un pret mai mic decat...
-V-am dat de inteles ce am avut de zis. Biletul costa 43 de lei.
-Am inteles. Si il luam cu 22 de lei de la dvs?
-Exact.
"

Controlorul pentru cursa de Valcea mananca relaxat seminte pe peron si accepta fara nicio retinere blatisti.

Discutii cu nasul
"-Va dau.
-Mai ieftin?
-Va dau.
-O sa avem loc sau nu o sa avem loc, vad ca e plin.
-Pai gasim locuri
."

Asa se explica si pierderile pe care le are compania de 7 ani incoace. Insumate au ajuns la 370 de milioane de euro, cat o fasie de autostrada Bucuresti-Ploiesti. Ca sa starpeasca fenomenul, sefii CFR vor sa introduca abonamente.

"Cand vorbesti de un abonament care ajunge la 45% din pretul initial, practic vorbesti de sume care se vehiculeaza si prin piata, despre cati bani se dau cand mergi fara bilet", a declarat Stefan Roseanu, director general CFR Calatori.

Din 2005 si pana astazi, peste 3000 de controlori si conductori au fost sanctionati pentru nereguli. Chiar si asa, cei ramasi in sistem si-au vazut de spagile lor.