Cum s-a faramitat Societatea Feroviara de Turism. Activele CFR, vandute bucata cu bucata, la preturi de 50 de ori mai mici VIDEO
Societatea Feroviara de Turism, care aduna cele mai importante active ale CFR, a strans si datorii istorice ce au atras executii silite pe banda rulanta. Terenuri si imobile valoroase au fost vandute chiar si de 50 de ori mai ieftin decat pretul evaluarii. Chiar si singurul tren sanitar din Europa a fost taiat si vandut la fier vechi bucatica cu bucatica.
Asta in vreme ce statul a pierdut milioane de euro. Modelul Astoria Gara de Nord a dat roade. In urma cu un an, un alt activ important al societatii a fost executat: un teren in Baneasa, pe malul lacului Herastrau, intr-una din cele mai scumpe zone imobiliare ale Bucurestiului.
Un teren pe care se afla o investitie inceputa de fostul director al CFR-ului, Mihai Necolaiciuc, cel care a fost extradat din America si este judecat in stare de libertate pentru prejudiciile aduse CFR-ului.
In spatele garii Baneasa se afla complexul balneo-sportiv al CFR-ului, sau ceea ce ar fi trebuit sa fie acest complex. Mihai Necolaiciuc a inceput aici o investitie de sute de mii de dolari. O adevarata comoara in centrul orasului. Acest teren nu mai apartine SFT, a fost executat. Hotie sau prostie!?
De la inceputul infiintarii Societatii Feroviare de Turism pe acesta proprietate s-au facut planuri mari. Aici, Mihai Necolaiciuc, dar si alti angajati ai CFR au fost acuzati de supraevaluarea lucrarilor. Zeci de mii de dolari au fost ingropati si in terenul din Baneasa. In dosarul lui Mihai Necolaiciuc aici apare un prejudiciu de peste 70 de miliarde de lei vechi.
Povestea acestei afaceri dubioase incepe prin 1992. Pe vremea aceea SNCFR a contractat cu firma Tunele Brasov, pe atunci firma de stat, o lucrare pentru contruirea de cai ferate.
Firma Tunele Brasov este privatizata in 1995, iar doi ani mai tarziu ministrul transporturilor de atunci, Traian Basescu, decide sa sisteze toate lucrarile de investitii din CFR. Undeva in judetul Gorj, ramane nefinalizata o linie ferata, Seciuri- Alunu. Cei care lucrau acolo, firma Tunele Brasov, s-au trezit dupa 4 ani, in 2001 , sa actioneze CFR-ul in judecata pentru recuperarea banilor pentru niste scuturi, adica niste sfredeluri ramase intr-un tunel.
Evaluate atunci in mod ciudat la peste 2 milioane de dolari, aceste scuturi au devenit pretextul pentru multe executari silite pe toate caile si sub toate formele in dauna statului roman.
In contul acestor datorii, compania Tunele a primit de la Societatea de administrare a activelor feroviare, o alta societate desprinsa din CFR, cateva sute de vagoane de marfa si cateva locomotive. Si totusi n-a fost de ajuns pentru stingerea datoriilor. Asa ca au trecut si la executarea Societatii Feroviare de Turism si a luat si de aici vagoane si locomotive, desi aceasta companie n-avea nimic de-a face cu Tunele Brasov. Iar ca bonus, terenul din Baneasa ajunge la vanzare pentru stingerea datoriilor.
Cu un an inainte de scoaterea terenului la vanzare, cel care era atunci sef al Societatii Feroviare de Turism avea de gand sa-l vanda cu pretul pietei, iar banii sa-i investeasca in societate.
Cel care reprezinta acum Tunele Brasov, un fost candidat la deputatie din partea PDL in judetul Sibiu, Horatiu Cercel, neaga orice implicare in executarea terenului.
Pentru toate aceste executari dubioase, angajatii Societatii Feroviare de Turism ii acuza in primul rand pe cei care au condus si conduc societatea:
Faramitarea Societatii Feroviare de Turism nu se opreste insa aici. Cei ce-au condus-o au avut grija sa praduiasca tot ce avea mai de pret.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS