Ministrul Transporturilor despre CFR: "Statul se misca in economie cu gratia unui elefant in magazinul de portelan"
Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, considera ca statul nu este un bun gestionar al CFR Calatori, intrucat "se misca in economie cu gratia unui elefant in magazinul de portelan", motiv pentru care compania trebuie sa beneficieze de un management privat sau sa fie concesionata.
Ovidiu Silaghi a spus, astazi, intr-o conferinta de presa la Targu Mures, ca, in ce priveste CFR Calatori, "statul nu este un bun gestionar al afacerii", relateaza Mediafax.
"Nu stiu cum se intampla, dar toate zonele, toate cursele care sunt operate de operatorii privati devin brusc rentabile, doar cele operate de Compania CFR Calatori, operate doar de stat, sunt nerentabile. Si chiar daca dam portiuni unui operator privat, care inainte din graficul CFR era foarte prost, brusc devine rentabil. Privatizarea este cea mai buna solutie. Intotdeauna am fost de parere ca statul se misca in economie cu gratia unui elefant in magazinul de portelan. (...) Solutia este ori un management privat la CFR Calatori, ori vanzarea unui pachet de 20-30 la suta din actiuni, ori concesionarea", a afirmat ministrul.
Acesta a adaugat ca va analiza ce masuri se pot lua in cele sase luni de mandat pe care le are. "Vreti sa imi cereti in sase luni ce nu s-a facut in patru ani? Sa vedem ce putem face in sase luni, este totusi un Guvern investit pentru sase luni", a conchis oficialul.
In urma cu doua saptamani, ministrul Economiei, Daniel Chitoiu, declara ca primul manager privat al unei companii de stat va fi numit pana la sfarsitul lunii iunie, fara sa precizeze la ce societate se refera.
Totodata, ministrul delegat pentru Mediul de Afaceri, Lucian Isar, declara ca Guvernul intentioneaza sa numeasca directori din mediul privat la mai multe companii decat s-a agreat cu Fondul Monetar International (FMI). El nu a oferit detalii.
Conform angajamentelor asumate fata de FMI, companii precum Hidroelectrica, Transgaz, Nuclearelectrica, Transelectrica, Romgaz, Oltchim, Tarom si CFR Calatori vor fi conduse de manageri privati.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS