CFR devine agent imobiliar. Haltele si statiile desfiintate vor fi vandute sau inchiriate ca locuinte. VIDEO
Decat sa stea ani intregi in paragina si sa se prabuseasca intr-un final, mai bine sa devina locuinte pentru oameni care chiar au nevoie. CFR a hotarat sa inchirieze sau chiar sa vanda unele halte modeste sau statii desfiintate, acum pustii. In multe foste gari din localitatile mai mici sunt deja chiriasi.
Domnul Atanasie a lucrat pana nu demult la CFR si acum sta cu chirie intr-o fosta gara.
"Locul e foarte placut. Dezavantajele sunt singuratatea din in zona si faptul ca aprovizionarea se face la Lugoj, alimente si toate acestea", povesteste Tiberiu Atanasie, chirias CFR.
Zgomotul trenurilor nu il deranjeaza. E obisnuit de-o viata cu ele. Si in ultimii ani nici nu mai circula garnituri ca in vremurile de glorie ale CFR-ului.
Intr-un alt sat de langa Lugoj, doamna Lidia traieste si ea linistita. A inchiriat aproape toata fosta halta Paru si si-a amenajat o casuta in toata regula.
Majoritatea cladirilor CFR sunt inca racordate la apa si curent, iar chiriasii platesc intre 80 si 300 de lei pe luna, in functie de spatiu.
"Ii bine. Mie imi place. Sunt bune daca repari si faci totul. Ne-am reparat inauntru. In afara nu am facut nimic. Chiria e acceptabila", spune Lidia Munteanu, o alta chiriasa CFR.
Alti banateni au reusit sa cumpere cantoanele CFR la preturi incomparabile cu cele din satele din imprejurimi.
"Is foarte multumita ca am o casa si am adapost la copii. 56 de milioane m-a costat. Putin de tot, se cam clatina. Ii curtea mare, am putina gradina. Nu am treaba, multumesc lui Dumnezeu", spune si Elena Stoica, proprietara unei foste gari.
Dintre cele peste 200 de halte din Timis, 26 au fost vandute si alte 23 inchiriate ca locuinte. Dar numai in locurile unde trenurile nu mai opresc.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS