Romania nu mai poate acoperi pierderile companiilor de stat. CSAT a avizat vanzarea a 50% din CFR Marfa. Urmeaza altele. VIDEO
Romania nu isi mai poate permite sa acopere pierderile de un miliard de euro pe an facute de companiile de stat. De aceea Consiliul Suprem de Aparare a Tarii a avizat privatizarea a peste 50% din CFR Marfa. Aceeasi soarta o vor avea companiile miniere din Oltenia si Valea Jiului.
Marfarele din Romania trebuie sa ajunga pe maini straine, a hotarat CSAT, care a avizat vanzarea a peste 50% din actiunile CFR Marfa. Varianta initiala prevedea vanzarea a 20% din actiuni la bursa.
Una dintre cele mai mari companii de stat, CFR Marfa, detine 40.000 de vagoane si 900 de locomotive cu care a transportat anul trecut 31 de milioane de tone de materiale si produse.
"Membrii CSAT au avizat proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea primei etape a strategiei de privatizare a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa «C.F.R. Marfa» S.A. si a mandatului Ministerului Transporturilor si Infrastructurii pentru privatizarea a peste 50% din actiunile companiei, cu obligatia respectarii de catre companie a nevoilor de transport in situatii de urgenta, precum si a celor care deriva din angajamentele Romaniei in cadrul NATO si in cadrul acordurilor cu Statele Unite ale Americii", se arata intr-un comunicat al Administratiei Prezidentiale.
Guvernul s-a angajat fata de Fondul Monetar International sa vanda pachete minoritare de actiuni la mai multe companii, inclusiv CFR Marfa, unde participatia care ar fi urmat sa fie cedata fusese stabilita la 20%.
La sedinta au participat premierul Emil Boc, ministrul Administratiei si Internelor, Traian Igas, ministrul Apararii Nationale, Gabriel Oprea, ministrul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, Ion Ariton, ministrul Justitiei, Catalin Marian Predoiu, ministrul Afacerilor Externe, Teodor Baconschi, directorul Serviciului de Informatii Externe, Mihai Razvan Ungureanu, directorul Serviciului Roman de Informatii, George Maior, seful Statului Major General, general-maior Stefan Danila, consilierul prezidential pentru securitate nationala, Iulian Fota, secretarul CSAT, general-locotenent Ion Oprisor, si purtatorul de cuvant al Presedintelui Romaniei, Valeriu Turcan.
La sedinta au mai participat, in calitate de invitati, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, si secretarul de stat in Ministerul Administratiei si Internelor, Ioan Dascalu.
In 25 august, surse guvernamentale au declarat ca Secretariatul Consiliului Suprem de Aparare a Tarii a recomandat Ministerului Transporturilor sa discute cu Consiliul Concurentei implicatiile privatizarii CFR Marfa, in masura in care pot exista riscuri pentru siguranta nationala.
Potrivit acestora, Ministerul Transporturilor a solicitat CSAT avizul pentru proiectele de hotarari de Guvern privind strategia de privatizare a CFR Marfa. Secretariatul CSAT a recomandat ministerului analizarea riscurilor pentru siguranta nationala.
"Secretariatul CSAT a apreciat ca, in faza de finalizare a avizarilor proiectelor de acte normative pentru privatizarea CFR Marfa, Ministerul Transporturilor trebuie sa discute implicatiile acestor operatiuni cu Consiliul Concurentei, in masura in care pot exista riscuri pentru siguranta nationala, in sensul stabilit de lege", au sustinut sursele.
Surse din cadrul Consiliului Concurentei au precizat atunci ca institutia analizeaza privatizarea CFR Marfa doar din perspectiva implicatiilor privind regimul ajutorului de stat.
Citeste si:
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS