Marfarele din Romania trebuie sa ajunga pe maini straine, a hotarat CSAT, care a avizat vanzarea a peste 50% din actiunile CFR Marfa. Varianta initiala prevedea vanzarea a 20% din actiuni la bursa.

Una dintre cele mai mari companii de stat, CFR Marfa, detine 40.000 de vagoane si 900 de locomotive cu care a transportat anul trecut 31 de milioane de tone de materiale si produse.

"Membrii CSAT au avizat proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea primei etape a strategiei de privatizare a Societatii Nationale de Transport Feroviar de Marfa «C.F.R. Marfa» S.A. si a mandatului Ministerului Transporturilor si Infrastructurii pentru privatizarea a peste 50% din actiunile companiei, cu obligatia respectarii de catre companie a nevoilor de transport in situatii de urgenta, precum si a celor care deriva din angajamentele Romaniei in cadrul NATO si in cadrul acordurilor cu Statele Unite ale Americii", se arata intr-un comunicat al Administratiei Prezidentiale.

Guvernul s-a angajat fata de Fondul Monetar International sa vanda pachete minoritare de actiuni la mai multe companii, inclusiv CFR Marfa, unde participatia care ar fi urmat sa fie cedata fusese stabilita la 20%.

La sedinta au participat premierul Emil Boc, ministrul Administratiei si Internelor, Traian Igas, ministrul Apararii Nationale, Gabriel Oprea, ministrul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, Ion Ariton, ministrul Justitiei, Catalin Marian Predoiu, ministrul Afacerilor Externe, Teodor Baconschi, directorul Serviciului de Informatii Externe, Mihai Razvan Ungureanu, directorul Serviciului Roman de Informatii, George Maior, seful Statului Major General, general-maior Stefan Danila, consilierul prezidential pentru securitate nationala, Iulian Fota, secretarul CSAT, general-locotenent Ion Oprisor, si purtatorul de cuvant al Presedintelui Romaniei, Valeriu Turcan.

La sedinta au mai participat, in calitate de invitati, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, si secretarul de stat in Ministerul Administratiei si Internelor, Ioan Dascalu.

In 25 august, surse guvernamentale au declarat ca Secretariatul Consiliului Suprem de Aparare a Tarii a recomandat Ministerului Transporturilor sa discute cu Consiliul Concurentei implicatiile privatizarii CFR Marfa, in masura in care pot exista riscuri pentru siguranta nationala.

Potrivit acestora, Ministerul Transporturilor a solicitat CSAT avizul pentru proiectele de hotarari de Guvern privind strategia de privatizare a CFR Marfa. Secretariatul CSAT a recomandat ministerului analizarea riscurilor pentru siguranta nationala.

"Secretariatul CSAT a apreciat ca, in faza de finalizare a avizarilor proiectelor de acte normative pentru privatizarea CFR Marfa, Ministerul Transporturilor trebuie sa discute implicatiile acestor operatiuni cu Consiliul Concurentei, in masura in care pot exista riscuri pentru siguranta nationala, in sensul stabilit de lege", au sustinut sursele.

Surse din cadrul Consiliului Concurentei au precizat atunci ca institutia analizeaza privatizarea CFR Marfa doar din perspectiva implicatiilor privind regimul ajutorului de stat.

Citeste si:

Romania vede o sansa in investitiile in mine de aur si cupru