OmniTRAX, GFR si asocierea Transferoviar Grup cu Donau-Finanz, pe lista scurta pentru cumpararea CFR Marfa
UPDATE Compania americana OmniTRAX, Grup Feroviar Roman (GFR) si asocierea Transferoviar Grup (TFG) si Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria, singurii investitori care au depus documentatia pentru privatizarea CFR Marfa, s-au precalificat pentru etapa urmatoare a procesului.
"Ministerul Transporturilor va informeaza ca Grup Feroviar Roman, OmniTRAX si asocierea Transferoviar Grup - Donau Finanz GmbH s-au calificat in etapa urmatoare a procesului de privatizare a SNTFM CFR Marfa. In urma evaluarii documentatiilor depuse toate cele trei companii sunt inscrise pentru etapa a doua a procedurii de achizitie", se arata intr-un comunicat al ministerului Transporturilor, citat de Mediafax.
Pentru etapa de negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante, ofertele potentialilor cumparatori inscrisi pe "lista scurta" vor fi depuse la sediul ministerului, in plic sigilat, pana in data de 5 iunie, ora 16:00.
Incepand cu data de 6 iunie, ora 10.00, comisia de privatizare va negocia cu fiecare ofertant.
Pentru participarea la licitatia cu oferta in plic, documentele trebuie depuse pana cel tarziu in data de 19 iunie, ora 12:00. In ziua urmatoare, comisia de privatizare va deschide plicurile si va stabili castigatorul licitatiei.
Privatizarea CFR Marfa presupune vanzarea a 51% din actiunile companiei.
OmniTRAX, GFR si asocierea dintre Transferoviar Grup si Donau-Finanz au depus, joi, din nou, documentele pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfa, fiind singurii investitori care au participat la proces atat in prima faza, cat si dupa reluarea acestuia.
Cei trei investitori au depus si anterior documentatia de participare, dar nu s-au precalificat pentru etapa urmatoare.
Ministerul Transporturilor a reluat privatizarea CFR Marfa si a relaxat unele conditii impuse ofertantilor, nivelul cifrei de afaceri solicitat fiind redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, insa nu a modificat pretul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a castigatorului.
Privatizarea CFR Marfa reprezinta o preconditie solicitata de expertii Fondului Monetar International pentru ca ultima evaluare a acordului inceput in 2011 sa intre in Consiliul Director al institutiei internationale.
Pe acelasi subiect: