Trei companii au cumparat caietul de sarcini, pentru a doua incercare de privatizare a CFR Marfa
Ministrul Transporturilor Relu Fenechiu a afirmat ca pana in prezent caietul de sarcini pentru privatizarea CFR Marfa, pentru care Ministerul Transporturilor a relansat procedura, a fost cumparat de trei companii.
"Sunt trei companii care au cumparat caietul de sarcini. (...) In general, ofertele se depun in ultima zi si, in general, in ultimele ore", a spus Fenechiu, fara sa nominalizeze firmele, scrie Mediafax.
Ministrul a afirmat ca, dupa relansarea procedurii de privatizare a companiei, ministerul a relaxat conditiile, pentru ca niciunul din cei trei investitori prezenti in faza initiala nu indeplinea conditiile.
"Exista o relaxare a unor conditii care nu are implicatii asupra valorii cu care se va achizitiona compania si nici asupra sigurantei noastre privind seriozitatea firmelor care vor participa la aceasta licitatie", a spus ministrul.
Termenul pentru depunerea documentelor de participare expira joi.
Ministrul a fost solicitat sa vorbeasca despre cat de grava este situatia companiei, in conditiile in care CFR Marfa ar fi incercat in ultimele zile sa vanda 2.000 de vagoane la fier vechi pentru a plati furnizorii si motorina.
"Situatia companiei nu e cea mai roz, avand in vedere datoriile pe care le are astazi. Nu este chiar atat de grava situatia incat sa considerati ca totul sta in vanzarea acestor vagoane. Vagoanele care sunt scoase din uz trebuie vandute. E o procedura care s-a practicat de-a lungul timpului in Romania, atat la CFR Marfa, cat si la CFR Calatori, si care se practica in toata lumea. Iar in ceea ce priveste chinurile, nu as spune ca sunt asa de mari, mai ales ca jumatate din produsele scoase la vanzare inteleg ca s-au vandut", a spus ministrul.
El a adaugat ca fondurile obtinute vor fi utilizate pentru plata unor datorii ale companiei. Potrivit lui Fenechiu, datoriile CFR Marfa catre furnizori sunt de circa 400 milioane lei, dar cand vorbim de vanzarea unor vagoane suma nu poate depasi "cateva milioane".
Ministerul Transporturilor a reluat privatizarea CFR Marfa si a relaxat unele conditii impuse ofertantilor, nivelul cifrei de afaceri solicitat fiind redus de cinci ori, de la 100 milioane euro la 20 milioane euro, insa nu a modificat pretul de pornire, de 180 milioane euro, sau termenul de desemnare a castigatorului.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS