GPS-ul se reinventeaza. Platforma revolutionara pe care Occidentul o foloseste de 5 ani, in teste la Bucuresti
Sistemul de ghidare auto (GPS) se reinventeaza. Soferii care il utilizeaza vor afla curand nu doar rutele cele mai scurte, dar si ce strazi aglomerate pot sa evite. Vorbim despre o platforma revolutionara pentru tara noastra, folosita insa de 5 ani in Vest: transmite informatia prin unde radio. Deocamdata se afla in teste, prin Bucuresti.
GPS-ul pare depasit de un oras foarte aglomerat, cum este Bucurestiul: iti indica ruta cea mai scurta, dar din cauza ambuteiajelor nu inseamna ca si ajungi la timp. Specialistii vin insa cu o solutie: soferii vor fi avertizati ce zone sa ocoleasca.
Informatiile despre ambuteiaje vor fi preluate de la politie sau prin sistemele de administrare a traficului, vor ajunge intr-un centru de calcul si, prin undele de radio, vor fi transmise aparatelor GPS. Atentie, acestea trebuie sa aiba un receptor special incorporat.
"Acest receptor primeste prin unda radio, mesajele criptate care indica blocajele de trafic sau rutele aglomerate. In multe tari din Europa acest serviciu este finantat de catre guvern si este gratuit, insa in alte tari, este si cazul Romaniei, unde operatori privati ofera acest serviciu el este platit", explica Liviu Nistoran, producator de aparate GPS.
Platforma costa 450 de lei si se afla inca in faza de testare.
Deocamdata informatiile colectate sunt puse pe o harta, ceea ce se vede colorat cu rosu reprezinta strazile foarte aglomerate.
Sistem va functiona din toamna, la inceput in Bucuresti si Cluj. Pana atunci, puteti folosi asa numitul GPS intuitiv. Softul special stie ca pe aceasta strada din Bucuresti, de pilda, trebuie sa mergi cu cel mult 50 kilometri la ora. Noile aparate costa in jur de 750 de lei, dar nu includ abonamentul.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS