Gigant auto pe marginea prapastiei. Tara in care nu se mai vinde una dintre cele mai cunoscute masini din lume
General Motors, al doilea producator auto din lume in functie de vanzari (dupa Toyota), are din nou probleme cu pierderea cotei de piata in Statele Unite. Compania nu reuseste sa lanseze masini cu adevarat competitive in America, relateaza Forbes.
Guvernul SUA a mai salvat o data General Motors de la faliment. Cel mai probabil, va trebui sa o faca din nou, noteaza editorii Forbes.
In prezent, guvernul american detine 500 de milioane de actiuni General Motors, adica 26% din companie. Pentru a iesi din criza in care se afla, o actiune ar trebui sa valoreze 53 de dolari, dar la ultima cotatie a bursei, suma abia se ridicase la 20 de dolari. Guvernul inregistreaza astfel o pierdere de 16,4 miliarde de dolari.
Trendul descendent al General Motors nu este unul recent. Compania valoreaza cu 39% mai putin decat in noiembrie 2010, iar in conditiile actuale este greu de crezut ca statul va dori sa isi vanda partea.
In anii `60, General Motors avea o cota de piata de peste 48% din totalul de autoturisme si camioane vandute in SUA. In prezent, cifra a ajuns la 18% si continua sa scada.
De ce nu vinde GM in SUA
Piata automobilelor evolueaza atat de rapid, incat, de obicei, cel mai bine vandut vehicul dintr-o categorie este si cel mai nou. Ciclul pe piata al unei masini dureaza aproximativ cinci ani, inainte de un eventual proces de redesign. De aceea este foarte important ca in momentul lansarii unui model nou, acesta sa fie proiectat astfel incat sa reziste concurentei o perioada mai lunga de timp. General Motors a aflat acest lucru pe propria-i piele, prin Chevrolet Malibu, un sedan de familie, la pret accesibil. Criticii auto nu privesc insa cu entuziasm lansarea lui Chevy Malibu 2013, despre care spun ca este mai slab si decat predecesorul sau. Intr-un test realizat de revista Car and Drive, pentru masini din acelasi segment, modelul Malibu 2013 a fost surclasat de toate competitoarele directe, Volkswagen Passat si Honda Accord (lansat pe piata in urma cu cinci ani). Punctajul obtinut a fost mai mic si decat cel reusit de Chevrolet Malibu 2008.
Consumul ridicat au autovehiculelor si spatiul redus la interior, sunt alte probleme de productie cu care se confrunta compania. Singurele solutii de moment par a fi acordarea de stimulente, lucru deloc profitabil. Speriati de progresul impresionant al Volkswagen, General Motors se chinuie sa aduca modificari in toate departamentele posibile.
De la numirea sa in fruntea companiei, in 2010, Dan Akerson a facut schimbari peste schimbari la nivelul conducerii, motiv de gluma pentru competitorii sai, care se lauda cu evolutii tehnice, mai putin legate de birocratie. Iar in cazul in care va fi reales, presedintele american Barack Obama s-ar putea sa nu mai fie la fel de nerabdator sa salveze pentru a doua oara compania de la dezastru.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS