Gaura de 180 mil. dolari la TAROM. Managementul privat al companiei sustine ca suma a disparut din conturi intre 2008 si 2012. Cati bani va pierde anul acesta
Gaura de 180 de milioane de dolari la una dintre cele mai mari companii de stat din Romania. Managementul privat al Tarom, sustine ca suma a disparut din conturi, fara nicio explicatie, intre 2008 si 2012.
Acum incearca sa afle unde s-au dus banii, in conditiile in care in acest an pierderea operatorului aerian va fi de 10 milioane de dolari.
Suma de 180 de milioane de dolari este foarte importanta pentru compania Tarom. Ca sa intelegeti, mai exact, este ca si cum de pe pista au disparut brusc doua avioane Boeing 737 nou noute. Asta in conditiile in care Tarom are in prezent 23 de avioane multe dintre ele destul de vechi.
Sefii companiei Tarom sustin ca in 2008 in conturile companiei erau aproape 1 miliard de lei noi. Incepand cu 2009, banii au inceput sa se topeasca. Cu cate 200, 300 de milioane de lei anual. Asa se face, spun managerii privati, ca in 2012 mai erau in jur de 200 de milioane de lei noi.
"Pana in 2012 a scazut acest cont cu aproximativ 800 de milioane de lei. Ca si cum fiecare dintre noi avem un cont curent si vrem sa ne cumparam un frigider, un televizor, un avion. Astfel s-a gandit la momentul respectiv, nu stim pe ce s-au dat acesti bani dar au disparut practic din visteria TAROM", spune Tiberiu Ticlea, director administrativ Tarom.
Potrivit conducerii Tarom, in acel moment, compania era printre putinele din lume care si-ar fi permis sa cumpere cu banii jos doua avioane noi. Asta pentru ca banii erau in depozite, in titluri de stat - adica instrumente financiare ce puteau fi convertiti in valuta in scurt timp. Pentru ca angajatii din contabilitatea companiei nu au putut sa spuna unde s-au evaport milioanele, urmeaza un audit.
"Suntem in primele etape ale investigatiei, vrem sa vedem pe ce s-au cheltuit acesti bani. Sa vedem daca au fost legale, oportune, reale. Din ce se vede nu s-au folosit cum trebuie, dar daca se foloseau cum trebuie nu eram in aceasta situatie", mai spune Tiberiu Ticlea, director administrativ Tarom.
Adica in situatia de a contabiliza pierderi in fiecare an. Ce-i drept, aceste pierderi s-au redus in ultima perioada - de la aproape 100 de milioane de dolari, la 10 milioane in 2015. Sefii companiei promit insa ca anul viitor Tarom va fi pe zero, adica nu va mai avea pierderi.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS