Managerul general, belgianul Christian Heinzmann, le-a raspuns ca nu i s-au pus la dispozitie unelte occidentale, ca sa repare greselile facute pana acum.

Pe pagina sa de Facebook, Emil Dobrovolschi, un pilot cu mii de ore de zbor, descrie conditiile de munca, dar si situatia disperata din companie. Scrisoarea este semnata de alti 7 piloti.

"Piloti si insotitori de bord zburand zilnic cu uniforme incomplete, vechi de cinci ani, intretinere defectuoasa a aeronavelor si cunostinte nesatisfacatoare la aproape toate nivelurile din Directia Tehnica, marketing ca in anii 70, incompetent sa umple avioanele pe care le detinem."

Tarom este singura companie aeriana care zboara cu avioanele practic goale, spun pilotii in scrisoare. Acestia dau si un exemplu de management absurd al zborurilor. Pentru zboruri scurte, pana la Timisoara, compania a folosit Airbus 310, un avion de lung curier, cu o capacitate de 200 locuri. Asta desi la bord erau doar 50 de persoane.

Pilotii Tarom fac si o descriere a departamentelor din companie.

"- Directori si manageri bine platiti, dar cu nimic altceva de facut decat sa complice o deja prea incarcata birocratie, incapabili sa produca venituri.
- Departament de strategie care nu produce nici o strategie sau care nu a adus vreo solutie viabila.
- Directie financiara care nu are nici un fel de cunostinte despre industria aeronautica sau fara putere de decizie in a aplica masuri de redresare financiara.
- Departament de chartere care nu vinde chartere, fara site pe internet cu adevarat functional.
- Sute de salariati care isi primesc salariul fara sa produca ceva. Avioanele stau la sol din cauza intretinerii deficitare si nu se ia nicio masura."

In scrisoarea lor, cei 8 piloti spun ca Taromul are nevoie urgenta de un lider, iar Christian Heinzmann, directorul general companiei, nu este asa.

"Tarom are nevoie urgenta de un lider si cu tot respectul, acel lider nu sunteti dumneavoastra. Cu cateva exceptii, nu aveti manageri adevarati in echipa, inactivitatea lor dovedeste asta."

Reactia conducerii Tarom a venit la fel printr-o scrisoare deschisa. Belgianul Christian Heinzmann spune: "Acestui CEO occidental nu i s-au dat si "uneltele occidentale" pentru a repara anii de greseli care au afectat compania. Totusi, nu suntem in faliment, iar situatia financiara s-a imbunatatit mult in ultimii doi ani."

In 2013 Tarom a avut pierderi de peste 30 de milioane de euro. Anul trecut compania s-a confruntat cu un protest al pilotilor si personalului de bord care a dus la anularea mai multor curse. Angajatii erau nemultumiti de salarii si conditii de zbor.