Cum dicteaza FMI privatizarea companiilor de stat: 20% din Tarom si CFR Marfa vor fi vandute
Guvernul va ceda cel mult 20% din actiunile Tarom prin listare la Bursa sau prin vanzarea pachetului unui investitor strategic si a renuntat la vanzarea de pachete minoritare la aeroporturile din Bucuresti si Timisoara, se arata in scrisoarea de intentie convenita de Guvern cu FMI. Acelasi document prevede si vanzarea, pana la finele anului, a unui pachet reprezentand 20% din actiunile CFR Marfa prin oferta publica initiala, scrie Mediafax.
Initial, intelegerea intre parti prevedea privatizarea integrala a Tarom si cedarea a 20% din titlurile aeroporturilor Henri Coanda si Aurel Vlaicu din Bucuresti si Traian Vuia din Timsoara.
Astfel, autoritatile romane vor selecta un consultant juridic si o banca de investitii pentru a administra oferta publica initiala.
Totodata, Guvernul s-a angajat sa selecteze pana la finele lunii noiembrie management privat la Tarom.
Numarul pasagerilor transportati anul trecut de Tarom a crescut cu 24% fata de anul precedent, de la 1,77 milioane de calatori la 2,2 milioane de pasageri.
Privatizarea CFR Marfa presupune concedierea a 3.000 de angajati
In ceea ce priveste privatizarea CFR Marfa, Guvernul va scoate la vanzare pana la finele anului un pachet reprezentand 20% din actiunile companiei prin oferta publica initiala, urmand sa privatizeze operatorul de transport atunci cand conditiile pietei o vor permite.
In vederea privatizarii, compania va disponibiliza aproximativ 3.000 de angajati, va angaja management privat si va integra filialele in unitatea centrala. Compania are in prezent aproximativ 10.600 de anagajati.
Cel mai mare operator de transport feroviar a incheiat anul trecut cu pierderi de 354,2 milioane de lei, in crestere cu 3,5% fata de 2009, in conditiile in care a transportat un volum de marfa mai mare cu 4,1%.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS