FMI cere privatizarea TAROM SI CFR Marfa
Privatizati TAROM si CFR Marfa! Acesta este mesajul negociatorilor FMI catre sefii de la Transporturi. De vina sunt datoriile de sute de milioane de euro, aproape imposibil de recuperat, pentru ca niciuna dintre companii nu face profit.
Nu a venit inca momentul, raspund managerii. Ei promit reforme dure anul acesta si revenirea pe plus din 2012.
Inca un an pe pierdere. Pentru Tarom, 2010 s-a incheiat pe minus, dupa un 2009 cu o gaura de 91 de milioane de lei. Asa a ajuns la mana negociatorilor FMI care incep fiecare discutie cu plata datoriilor.
"Companiile care nu fac eforturi de restructurare nu vor mai primi ajutorul statului", a fost mesajul transmis de ministrul transporturilor, Anca Boagiu, la finalul discutiilor.
Surse din interiorul negocierilor spun ca Tarom ar fi trebuit sa scoata pe bursa 15% de actiuni in prima faza si sa continue mai tarziu pana la 51%. Conform unor surse, Tarom a scapat, cel putin deocamdata, de privatizare, nu insa si de restructurare. In urmatoarele zile ar putea fi anuntata disponibilizarea a peste o suta de oameni, peste cei 150 care ies la pensie anul acesta.
Situatia este insa mult mai grava la CFR Marfa . Operatorul feroviar va trimite cel mai probabil acasa anul acesta o zecime dintre angajati, 240, ca sa ramana pe linia de plutire. Fara sa plateasca nimic din datoriile de 870 de milioane de lei.
CFR Marfa se lupta pentru putinii clienti cu o armata de operatori feroviari privati care au inghitit deja jumatate din piata in ultimii zece ani. Deciziile de privatizare in cazul ambelor companii sunt asteptate de la Guvern.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS