Statul arunca cu banii in infrastructura, dar fara rezultate. Ministerul Transporturilor a platit 2,3 mld. euro. Rezultatul: doar 89 km livrati
Drumarii au primit 2,3 mld. euro, in 5 ani, si au livrat 89 km de autostrada. In ritmul acesta, Romania va ajunge la 1.000 de kilometri de autostrada peste jumatate de secol.
Pana acum, existau date doar privind bugetele care au fost alocate in total Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), nefiind defalcate sumele pentru autostrazi, scrie Ziarul Financiar.
Un calcul simplu arata astfel ca fiecare kilometru nou a costat 25,8 mil. euro, in conditiile in care standardele de cost ale Ministerului Transporturilor stabilesc ca pretul maxim pe un kilometru nu trebuie sa treaca de 6,1 mil. euro.
Potrivit estimarilor ZF, care iau in calcul standardele maxime de cost din infrastructura rutiera, cu 2,3 mld. euro s-ar fi putut construi aproape 380 de km de autostrazi.
Ministrul transporturilor Anca Boagiu a recunoscut, intr-un interviu acordat ZF in februarie, ca ministerul a avut tot timpul bani pentru autostrazi, insa lucrurile nu s-au miscat din "ignoranta, nepasare, nestiinta sau rea-vointa".
In perioada 2005-2010, in fruntea Ministerului Transporturilor s-au aflat patru ministri: Gheor-ghe Dobre (PD-L), Ludovic Orban (PNL), Radu Berceanu (PD-L) si Anca Boagiu (PD-L). In prezent Romania are 314 kilometri de autostrada si alti peste 270 de kilometri in executie. Daca ritmul de constructie din ultimii sase ani va fi mentinut, Romania va avea 1.000 de kilometri de autostrada abia peste 46 de ani.
Astfel, 2009 este anul in care s-a inregistrat un record de plati pentru autostrazi, an in care Romania intrase in criza, iar Ministerul Transporturilor era condus de Radu Berceanu.
In 2009 CNADNR a platit aproape 2,8 mld. lei (650,4 mil. euro) constructorilor care se ocupau de putinele santiere de autostrazi din tara. In acel an a fost inaugurat si primul tronson al Autostrazii Transilvania, de 42 km. Si in 2010, desi s-au luat o serie de masuri de austeritate, iar statul a fost nevoit sa "stranga cureaua" pentru a achita i¬prumutul de 20 mld. euro de la FMI, CNADNR a platit pentru constructia de autostrazi aproape 2,4 mld. lei (566 mil. euro), insa numai 10 km de astfel de drumuri au fost livrati, tot in cadrul Autostrazii Transilvania.
Citeste si
Economia Venetiei se scufunda, la propriu
Grecia va da faliment pana in martie anul viitor. Cum vede un economist de la FMI viitorul Europei
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS