Constructorul tronsonului Cernavoda-Medgidia vrea mai multi bani
Compania franceza Colas, care construieste tronsonul de autostrada Cernavoda-Medgidia, a solicitat Ministerului Transporturilor suplimentarea valorii contractului cu opt milioane de euro intrucat a schimbat traseul, a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.
"Colas a solicitat opt milioane de euro pentru un proiect pe care nici nu l-au depus inca. Termenul a predare a fost acum trei luni si daca refuza sa lucreze, sa plece acasa. Am observat totusi ca dupa primele mele declaratii au trimis cativa oameni pe teren", a spus ministrul dupa un forum economic.
Boagiu a afirmat ca Autostrada Soarelui va fi data in exploatare in acest an, cu rute ocolitoare, si va fi recepţionata in totalitate anul viitor.
Ministrul a declarat recent, pentru Stirile ProTV, ca institutia ar putea rezilia acordul cu compania franceza, care a castigat contractul de 224 milioane euro pentru constructia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia, intrucat aceasta "refuza sa lucreze".
Ea a declarat in mai multe randuri de la inceputul acestui an ca autostrada va fi deschisa circulatiei in aceasta vara, chiar daca lucrarile nu vor fi incheiate in totalitate. Tronsonul are 20 de kilometri, iar contractul a fost castigat de Colas in noiembrie 2008.
Constructorul francez, cu venituri de 11,6 miliarde euro in 2009, este parte a grupului Bouygues, care deruleaza operatiuni in industria constructiilor, imobiliare, energie, media si telefonie.
Compania Colas a mai efectuat lucrari de drumuri in Romania, cum ar fi tronsonul de autostrada Lehliu-Drajna, care face parte tot din autostrada spre Constanta, drumul national Urziceni-Buzau, DN 17 Sadova-Gura Humorului-Suceava, DN 6 Caransebes-Lugoj sau DN 21 Slobozia-Drajna.
Ca reactie la anuntul ministrului privind rezilierea contractului, reprezentantii Colas au declarat, citati de ZF, ca lucrarile nu pot fi continuate din cauza ca beneficiarul autostrazii, Compania Nationala pentru Autostrazi si Drumuri Nationale Din Romania (CNADNR), nu i-a pus la dispozitie toate terenurile necesare pentru continuarea constructiei, dar si faptul ca respectiva institutie nu a oferit un raspuns cu privire la propunerile tehnice si financiare ale francezilor.
"Colas lucreaza in prezent in cadrul acestui proiect, dar exclusiv pe un segment de 5 kilometri ai autostrazii intre Cernavoda si Medgidia. Aceasta este singura sectiune stipulata in contract pentru care terenul necesar a fost pus la dispozitia noastra de CNADNR. Este important de subliniat faptul ca acest teren ne-a fost predat cu o intarziere de un an, in iulie 2010", a declarat pentru ZF Delphine Lombard, director de comunicare in cadrul Colas Franta.
Mai multe despre:
#autostrada#tronsonul Cernavoda Medgidia
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS