In loc sa exproprieze terenul necesar pentru realizarea unui nod de acces la autostrada, responsabilii au expropriat un alt teren aflat la aproape un kilometru distanta de autostrada.

O filmare aeriana realizata luna trecuta arata ca la nodul Holdea se lucreaza, dar nu peste tot pentru ca este nevoie de exproprieri suplimentare. O bucata de teren care ar fi trebuit expropriata se afla are numarul de Carte Funciara 61835.

Doar ca cineva de la Compania de Autotrazi a scris 7 in loc de 8, asa ca Hotararea de Guvern aprobata recent expropriaza terenul cu numarul de carte funciara 61735. Ce inseamna asta? Ca in realitate Guvernul a expropriat un teren aflat la aproape doi kilometri distanta.

Ionut Ciurea, vicepresedinte Asociatia Pro Infrastructura: "Hotararea de Guvern care tocmai a fost publicata acum putin timp contine greseala pe care noi am semnalat-o acum mai bine de 7 luni de zile, deci nu intelegem de ce dupa cei ei ne-au confirmat ca 'da, exista o greseala si da, o sa o remediem, nu intelegem de ce aceasta greseala nu s-a remediat intr-un termen atat de larg."

In imagini se vede in stanga-sus terenul expropriat, aflat la mare distanta de traseul noii autostrazi.

Alin Serbanescu, purtator de cuvant CNAIR: "Pe traseul de intocmire a documentelor a aparut aceasta eroare, nu stim exact din cauza cui, cert este ca ea s-a produs si trebuie indreptata in cel mai scurt timp se va indrepta aceasta eroare materiala astfel incat lucrurile sa revina la normal."

Doar ca inca nimeni nu stie cum va fi corectata greseala si cat va dura.

Ionut Ciurea, vicepresedinte Asociatia Pro Infrastructura: "Toate aceste necunoscute ne fac sa credem ca este practic imposibil sa circulam pe lotul 3 al autostrazii Lugoj - Deva in acest an fara nodul Holdea, fara aceasta descarcare, nu vom putea folosi autostrada si o sa fie o alta autostrada cum spunem noi, o autostrada muzeu."

Lotul respectiv are 21 de kilometri intre localitatile Holdea si Ilia din judetul Hunedoara. Nodul Holdea este necesar pentru ca acolo va fi capatul autostrazii pentru multi ani de acum incolo. Dupa el urmeaza sectiunea pe care se vor face celebrele "tuneluri pentru ursi", care insa nu au fost nici macar scoase la licitatie. Iar la capatul dinspre Deva se afla un alt tronson intarziat, cel in care lucrarile au fost oprite aproape un an din cauza unei pesteri cu lilieci.