Prima autostrada urbana din Romania se termina intr-un... semafor. Din cauza birocratiei, constructorul nu poate lucra pe o treime din soseaua care leaga A3 de Capitala
Prima autostrada urbana din Romania este in chinurile facerii. Ar trebui sa fie gata pana la sfarsitul anului, dar traseul de doar 3 kilometri este "acoperit" de probleme.
Din cauza birocratiei, constructorul nu poate lucra pe o treime din soseaua de viteza care leaga A3 de Capitala. Este vorba de bucata ce tine de primaria Voluntari, unde inca nu a fost eliberat planul urbanistic zonal. Iar muncitorii sunt nevoiti sa lucreze doar la o jumatate din pasarela care trece peste o cale ferata.
Pe hartie, prima autostrada urbana din Romania arata bine. Va fi iluminata pe intreaga lungime, va avea trei benzi pe sens si panouri fonoabsorbante. Viteza permisa va fi de 100 de kilometri pe ora. Din pacate, se construieste foarte greu.
Constructorul intampina piedici pe cei 3 kilometri unde trebuie sa faca trei poduri. Muncitorii nu se pot atinge de o bucata de peste 700 de metri, administrata de primaria Voluntari.
Constructorul ar fi putut incepe aici lucrarile inca de acum un an, insa pana acum nu are Planul Urbanistic Zonal. In plus, unul din proprietarii terenurilor care a fost expropriat de Compania Nationala de Drumuri este nemultumit, si-a ingradit zona si a dat compania nationala in judecata.
Din cauza problemelor birocratice se lucreaza doar la jumatate din podul care va traversa calea ferata. Pana acum, au fost ridicati pilonii, urmeaza sa fie instalate grinzile. Lucrarile sunt destul de avansate, ajungand la 50 la suta.
Surse din cadrul CNAIR sustin ca Primaria Voluntari a intarziat eliberarea Planului Urbanistic Zonal, fara de care nu se poate construi. Arhitectul sef al Primariei Voluntari se apara si spune ca abia acum o saptamana a primit solicitarea pentru PUZ de la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii. Presati de birocratie, constructorii au anuntat ca este posibil sa nu reuseasca sa termine autostrada urbana in noiembrie 2017.
Alin Serbanescu, purtatorul de cuvant al CNAIR: "Termenul estimat de finalizare a lucrarilor este de 9 august, anul viitor, dar antreprenorul a comunicat ca va depune toate diligentele in vederea finalizarii pana la sfarsitul acestui an, cu conditia obtinerii avizului final pentru Planul Urbanistic zonal Voluntari."
Desi constructorul se grabeste, Planul Urbanistic Zonal va fi gata abia in august. Si nu este singura problema. Autostrada urbana va avea la capatul sau, in soseaua Petricani, un semafor. O solutie atipica pentru finalul unei autostrazi, fie ea si urbana. In plus, toate masinile care parasesc A3 vor ajunge in doua zone intens circulate si acum, unde se formeaza frecvent ambuteiaje.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS