Negocierile sindicatului cu conducerea Romatsa au esuat. Controlorii de trafic aerian intra in greva, marti, la ora 9.00. Doar o treime din avioane vor zbura
UPFATE Negocierile sindicatului cu conducerea regiei Romatsa, care are monopolul dirijarii traficului aerian din Romania, au esuat luni, iar angajatii vor intra marti in greva la ora 9.00, au anuntat reprezentantii Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din Romania (ATSR), la iesirea de la negocierile de la Ministerul Transporturilor.
Pe perioada grevei, angajatii vor asigura 30% din trafic, insa nu este posibil sa fie anuntate in prezent exact cursele care vor fi anulate sau intarziate, deoarece decizia va fi luata de catre Eurocontrol, au precizat sindicalistii.
"Exista sanse rezonabile ca greva sa fie suspendata maine. (...) Nu dopa sase ore, ci dupa o ora, doua ore", a spus liderul Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din Romania (ATSR), Gabriel Tudorache, la iesirea de la discutiile de la Ministerul Transporturilor, care au durat trei ore, scrie News.ro.
Sinidcalistii au precizat ca exista un termen limita pentru depunerea proiectului de buget al regiei, termen care este luni, si ca exista riscul ca Romatsa sa intre in faliment.
Luni dimineata, inaintea inceperii negocierilor, reprezentantii sindicatului precizau ca greva controlorilor de trafic aerian este pentru a salva regia si ca ea nu are legatura cu minivacanta de Rusalii, nici cu salariile.
Angajatii Romatsa vor declansa greva generala in 30 mai, pe termen nelimitat, incepand cu ora 9.00, a anuntat joi Sindicatul Serviciilor de Trafic Aerian din Romania (ATSR).
Regia a anuntat duminica seara ca dialogul dintre reprezentantii institutiei si sindicate continua in fiecare zi, avand loc discutii inclusiv sambata si duminica, iar conducerea face toate eforturile pentru a ajunge la un acord cu reprezentantii salariatilor in vederea anularii grevei generale anuntate pentru 30 mai si care risca sa afecteze semnificativ traficul aerian de pe marile aeroporturi ale tarii, potrivit unui comunicat transmis duminica de Romatsa.
In 12 mai, controlorii de trafic aerian au declansat o greva de avertisment de doua ore si au anuntat ca vor continua negocierile pentru a gasi solutii la cele aproximativ 50 de solicitari si a incheia contractul colectiv de munca, astfel incat sa nu se ajunga la greva generala, care ar perturba pe termen nelimitat traficul aerian.
In lipsa unui acord, sindicatul care reprezinta interesele angajatilor Romatsa a anuntat ca in 30 mai, incepand cu ora 9.00, va declansa greva generala pe termen nelimitat.
In 12 mai, dupa greva de averitsment, sindicalistii au precizat ca, inca din august 2016, au trimis nenumarate memorii, inclusiv catre Presedintie, pentru a semnala problemele din sistem, cauzate de managementul defectuos, insa de atunci si pana cand au anuntat ca intrerup lucrul, "autoritatile au fost surde".
Directorul general al Romatsa, Valentin Cimpuieru, a declarat, dupa greva de avertisment, ca angajatii Romatsa nu vor intra in greva generala, pentru ca negocierile continua.
El a sustinut ca angajatii au sprijinul Ministerului Transporturilor pentru semnarea cat mai rapida a contractului colectiv de munca.
Controlorii de trafic aerian au fost, in 12 mai, intre orele 11.00 si 13.00, in greva de avertisment, nemultumiti ca nu a fost incheiat un nou contract colectiv de munca (CCM), desi negocierile se poarta din februarie 2016.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS