Romatsa angajeaza 200 de controlori de trafic aerian. Care este salariul unui incepator in una dintre cele mai grele meserii
Romania va avea nevoie, in urmatorii ani, de cel putin 200 de controlori de trafic aerian. Asa ca Romatsa va face in curand angajari.
Se poate inscrie oricine are peste 18 ani, mai ales ca salariile sunt mai mult decat tentante. Pe fluturasul unui incepator scrie 2.000 de euro. Insa trebuie sa stiti ca aceasta este una dintre cele mai stresante si grele meserii din lume.
In urmatorii ani, cateva sute de controlori de trafic vor iesi la pensie. Romatsa cauta deja inlocuitori insa procesul este anevoios. Un controlor de trafic se pregateste in 2-3 ani. Asa ca regia va face in septembrie un anunt de angajare. Regula este simpla - se inscrie cine vrea, ramane cine poate.
Candidatii au nevoie de diploma de BAC. Vor trece printr-un examen psihologic, unul de determinare a substantelor psihoactive. Urmeaza teste de sanatate, engleza si, cel mai important, testul Eurocontrol - special conceput pentru alegerea persoanelor care s-ar potrivi in aceasta meserie.
Din cei aproape 1.000 de candidati, cati au incercat anul trecut sa se angajeze la Romatsa, cateva sute au reusit sa ajunga pana la etapa finala a concursului. A urmat un test de aptitudini extrem de complicat, de cateva ore. La finalul lui au fost angajati 20.
Doar 0,5% trec de testul Eurocontrol. Acesta contine probe de logica, gandire, calcule matematice facute rapid, fara foaie sau pix.
Candidatul perfect trebuie sa stie sa se orienteze in spatiu, sa aiba o memorie buna, sa gandeasca rapid si sa ia decizii corecte in timp ce indeplineste mai multe sarcini. Sa poata lucra in conditii de stres, sa aiba o acuitate vizuala si auditiva foarte buna.
Astfel, spun specialistii, controlorul de trafic are cea mai stresanta meserie din lume. Cu toate acestea, interesul pentru angajare este mare, pentru ca si salariile sunt mari.
In Romania, un incepator primeste 2000 de euro, iar un angajat cu experienta 4 mii. In plus, beneficiaza de vacante decontate impreuna cu familia oriunde in lume. In prezent controlorii de trafic cer sa se pensioneze la 55 de ani, asa cum se intampla deja in Europa. La pensionarea anticipata un controlor de trafic poate primi pana la 60 de salarii compensatorii.
Mai multe despre:
#controlori de trafic#Romatsa
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS