Vicepresedintelui Boeing, Sherry Carbary, spune ca ar fi nevoie de 28.000 de noi piloti in fiecare an.

In plus, tot in urmatorii 20 de ani, Boeing estimeaza ca la nivel mondial vor trebui recrutati si 609.000 de noi tehnicieni pentru intretinerea avioanelor. 

Pe regiuni, Asia-Pacific va avea nevoie de 226.000 de piloti si 238.000 de tehnicieni, ceea ce reprezinta aproximativ 40% din cifra totala.

In Europa, vor fi necesari 95.000 de piloti si 101.000 de tehnicieni suplimentari.

In America de Nord transportatorii aerieni vor trebui sa angajeze 95.000 de piloti si 113.000 de tehnicieni.

Aproximativ 47.000 de noi piloti si un numar similar de tehnicieni vor fi necesari in America Latina.

Regiunile cu necesitati mai mici sunt Orientul Mijlociu (60.000 de piloti si 66.000 de tehnicieni), Africa (18.000 de piloti si 22.000 de tehnicieni), Rusia si CSI (17.000 de piloti si 22.000 de tehnicieni). 

Tot acest personal aditional va fi necesar pentru cele 38.000 de noi avioane care vor fi adaugate flotei mondiale in urmatorii 20 de ani, sustine Boeing, companie cu 17 centre de pregatire in intreaga lume.

"Provocarea acoperirii cererii mondiale pentru profesionisti in domeniul aviatiei nu va fi acoperita de o singura companie. Producatorii de avioane, companiile aeriene, producatorii de echipamente de training, organizatii care ofera servicii de training, agentii de reglementare si institutii de invatamant, toate trebuie sa-si sporeasca eforturile pentru a veni in intampinarea cererii crescute pentru piloti si tehnicieni autorizati", a declarat Sherry Carbary. 

Fata de 2014, Boeing a revizuit in sus cu 4% prognozele privind necesarul de piloti si cu 5% pe cele privind tehnicienii.