Sindicatul de la El Al a anunţat că nu se opune ideii ca statul să redobândească controlul, precizând că lucrul cel mai important este ca El Al să continue să zboare, având în vedere că liniile aeriene din întreaga lume au blocat avioanele la sol şi au solicitat ajutorul guvernelor.

Potrivit Reuters, El Al şi acţionarul său principal, Knafaim Holdings, au purtat discuţii cu Ministerul israelian de Finanţe, care s-a oferit să garanteze credite bancare în valoare de 250 milioane de dolari, dar a precizat că El Al trebuie să emită noi acţiuni în valoare de 150 milioane de dolari. Statul israelian urmează să cumpere aceste acţiuni, ceea ce i-ar conferi pachetul majoritar, dacă nimeni altcineva nu vrea să le cumpere.

El Al, companie care a raportat pierderi în ultimii doi ani şi, totodată, a acumulat datorii în urma reînnoirii flotei sale de avioane, a decis să suspende zborurile în ziua în care Israelul şi-a închis graniţele şi, de asemenea, a trimis în şomaj tehnic majoritatea celor 6.500 de angajaţi. Compania aeriană a avertizat deja că ar putea da faliment fără ajutorul statului, potrivit Agerpres.

Guvernul de la Tel Aviv a lăsat să se înţeleagă faptul că nu va permite ca operatorul aerian israelian să intre în colaps, apreciind că acesta este un activ strategic, a dezvăluit preşedintele Asociaţiei Piloţilor Aerieni din Israel, Meidan Bar. Acesta a adăugat că El Al asigură o legătură vitală cu lumea, deoarece majoritatea companiilor aeriene internaţionale şi-au anulat zborurile către Israel în perioadele de conflict din trecut.

În situaţia în care statul va dobândi controlul asupra majorităţii acţiunilor El Al, va ceda controlul operaţional către un administrator independent, care se va ocupa de activităţile de zi cu zi, şi va încerca să-şi vândă acţiunile în viitor, a declarat un oficial de rang înalt din Ministerul israelian de Finanţe.

"Statul nu este interesat să naţionalizeze El Al şi să o facă o companie guvernamentală. Obiectivul este să ajutăm compania să îşi revină din criză", a spus acest oficial, sub protecţia anonimatului.

"Ştim că intrăm pe un nou drum, nu contează dacă vom fi o companie guvernamentală sau una privată", a afirmat, la rândul său, Avi Edri, preşedintele sindicatului lucrătorilor din transport din Israel.

În urmă cu două decenii, când premierul actual Benjamin Netanyahu era ministru al Finanţelor, a supervizat privatizarea El Al şi a altor companii de stat.