Cel mai mare operator aerian european, salvat de stat. Germania cumpără o participație la Lufthansa și resuscitează gigantul îngenuncheat de pandemie
Lufthansa
Pachetul de salvare acordat de Guvernul german operatorului aerian Lufthansa "este o soluţie foarte, foarte bună", care ţine cont atât de necesităţile companiei cât şi ale plătitorilor de taxe, a afirmat luni ministrul de Finanţe Olaf Scholz.
"Sprijinul pe care îl pregătim aici este pentru o perioadă limitată de timp", a declarat Scholz după ce Executivul german şi Lufthansa au ajuns la un acord preliminar pentru un pachet de salvare nouă miliarde de euro, menit să ajute compania aeriană să facă faţă pierderilor cauzate de pandemia de coronavirus (COVID-19).
"Când firma îşi va reveni, statul îşi va vinde participaţia şi sperăm să obţinem un mic profit care ne va ajuta să finanţăm solicitările nenumărate pe care trebuie să de îndeplinim acum, nu doar de la această companie", a adăugat Scholz, potrivit Agerpres.
Într-un comunicat comun al Ministerelor de Finanţe şi Economiei se arată că Lufthansa era o companie viabilă înainte de epidemie, profitabilă şi cu perspective de viitor bune, dar se confruntă cu dificultăţi din cauza pandemiei.
La Bursa de la Frankfurt acţiunile Lufthansa înregistrau luni un avans de 5,5%, la 8,48 euro.
În schimbul ajutorului Guvernului, Lufthansa va renunţa la plata viitoarelor dividende şi va limita remuneraţia acordată conducerii. Executivul va avea două locuri în Board-ul de supervizare, din care unul va deveni membru al comitetului de audit.
Planul prevede că Germania va prelua o participaţie de 20% în Lufthansa, pe care intenţionează să o vândă până la finalul lui 2023. Germania va achiziţiona noi acţiuni la o valoare nominală de 2,56 euro per titlu, valoarea totală fiind de aproximativ 300 de milioane de euro.
Guvernul va injecta în Lufthansa 5,7 miliarde de euro iar banca de dezvoltare KfW şi alte bănci vor acorda companiei un împrumut de trei miliarde de euro, pe trei ani.
Rivalele cum ar fi Air France-KLM, American Airlines, United Airlines şi Delta Air Lines au cerut ajutor de stat.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent


Ultimul Vermeer />
RSS