Un număr de 96 de companii aeriene sunt interzise in spaţiul aerian al UE, inclusiv din Moldova și Armenia
Avion, furtuna
Un număr de 96 de companii aeriene sunt interzise în spaţiul aerian al UE, a anunţat miercuri Comisia Europeană, deoarece nu respectă standardele internaţionale de siguranţă.
Comisia Europeană a actualizat pe 2 iunie lista UE a transportatorilor aerieni care nu îndeplinesc standardele de siguranţă, companii care fac obiectul unei interdicţii de exploatare sau al unor restricţii operaţionale pe teritoriul Uniunii Europene.
”Comisia are ca obiectiv garantarea celui mai ridicat nivel de siguranţă aeriană pentru toţi pasagerii care călătoresc în Uniunea Europeană”, a anunţat CE, într-un comunicat.
După această actualizare, 96 de companii aeriene sunt interzise în spaţiul aerian al UE, astfel:
- 90 de companii aeriene certificate în 16 state (Afganistan, Angola - cu excepţia a două companii aeriene, Armenia, Congo - Brazzaville, Republica Democratică Congo, Djibouti, Guineea Ecuatorială, Eritreea, Kârgâzstan, Liberia, Libia, Moldova - cu excepţia a trei companii aeriene, Nepal, São Tomé şi Príncipe, Sierra Leone şi Sudan), din cauza unei supravegheri inadecvate a siguranţei din partea autorităţilor aeronautice din aceste state;
- 6 companii aeriene individuale, din cauza deficienţelor grave în materie de siguranţă identificate: Avior Airlines (Venezuela), Blue Wing Airlines (Suriname), Iran Aseman Airlines (Iran), Iraqi Airways (Irak), Med-View Airlines (Nigeria) şi Air Zimbabwe (Zimbabwe).
Alte trei companii aeriene fac obiectul unor restricţii operaţionale şi pot efectua zboruri către UE doar cu anumite tipuri de aeronave: Air Service Comores (Comore), Iran Air (Iran) şi Air Koryo (Coreea de Nord).
După actualizarea de marţi, toate companiile aeriene certificate în Armenia au fost adăugate pe listă, în urma unei evaluări suplimentare a capacităţilor de supraveghere a siguranţei ale acestei ţări. Decizia a fost luată după audierea Comitetului Aeronautic Civil (CAC) din Armenia şi a şase transportatori aerieni armeni.
În plus, lista transportatorilor aerieni certificaţi în Congo (Brazzaville), Republica Democratică Congo, Kârgâzstan, Libia, Nepal şi Sierra Leone a fost revizuită şi modificată, fiind adăugaţi noi transportatori din aceste ţări şi eliminaţi cei care nu mai există.
”Scopul Listei UE a transportatorilor aerieni care nu îndeplinesc standardele de siguranţă este de a servi drept instrument care ajută companiile aeriene şi ţările incluse în listă să îşi reevalueze şi să îşi îmbunătăţească standardele de zbor. Decizia de a include transportatorii armeni pe această listă a fost luată pe baza avizului unanim al Comitetului pentru siguranţa aeriană. Comisia, cu sprijinul Agenţiei Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei, este pregătită să coopereze şi să investească în Armenia pentru îmbunătăţirea siguranţei aviaţiei în această ţară”, spune comisarul pentru transporturi, Adina Vălean, în legătură cu acest subiect.
Ea afirmă că lista UE a transportatorilor aerieni care nu îndeplinesc standardele de siguranţă nu doar contribuie la menţinerea unor niveluri ridicate de siguranţă în UE, ci şi ajută companiile aeriene şi ţările vizate să îşi îmbunătăţească nivelurile de siguranţă, pentru ca în cele din urmă să fie eliminate de pe listă. În plus, ea a devenit un instrument preventiv major, deoarece motivează ţările cu probleme în domeniul siguranţei să le remedieze înainte să devină necesară o interdicţie prin includere în listă.
Actualizarea listei transportatorilor aerieni care nu îndeplinesc standardele de siguranţă se bazează pe avizul unanim al experţilor în domeniul siguranţei aviaţiei din statele membre, care s-au reunit prin videoconferinţă în perioada 12-14 mai 2020 sub auspiciile Comitetului UE pentru siguranţa aeriană (ASC). Comitetul este prezidat de Comisia Europeană cu sprijinul Agenţiei Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei (AESA).
Comisia pentru transport din Parlamentul European a sprijinit la rândul său actualizarea. Prin această evaluare se stabileşte dacă sunt respectate standardele internaţionale de siguranţă, în special standardele promulgate de Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale (OACI). Comisia caută în permanenţă noi moduri de a spori siguranţa aviaţiei, în special prin intermediul eforturilor de colaborare cu autorităţile aeronautice din întreaga lume, pentru a îmbunătăţi standardele mondiale de siguranţă.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS