Ministrul Transporturilor s-a razgandit dupa intalnirea cu FMI: Privatizarea CFR Marfa a devenit "prioritatea nr. 1"
Relu Fenechiu
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat, marti, dupa intalnirea cu reprezentantii FMI, ca privatizarea CFR Marfa a devenit "prioritatea numarul 1", dupa ce saptamana trecuta spunea ca va solicita ca aceasta companie sa nu mai fie trecuta in proprietate privata.
Oficialul a avut astazi o intalnire de doua ore si jumatate cu delegatia FMI, Bancii Mondiale si Comisiei Europene, la finalul careia a declarat ca au fost discutate stadiul angajamentelor ministerului si obiectivele institutiei privind cresterea gradului de atragere a fondurilor europene si restructurarea companiilor cu pierderi din subordine.
"Prioritatea numarul 1 astazi o reprezinta privatizarea CFR Marfa. Este un lucru pe care au nu mi l-as fi dorit, am spus asta si reprezentantilor FMI. Nu mi l-as fi dorit pentru ca si reprezentantii FMI si cei ai CE ne-au recomandat permanent sa preluam modele de succes, iar toate tarile din Europa au companii de transport marfa de stat. Din nefericire situatia economico-financiara a companiei de transport marfa nu permite redresarea ei decat in conditiile in care avem o infuzie de capital din partea unui investitor privat", a spus Relu Fenechiu.
Intrebat despre termenul de privatizare a companiei, ministrul a afirmat ca acesta incepe din februarie si nu poate dura "sub nicio forma" mai mult de sase luni.
Statul va ceda 51% din titlurile companiei.
"Eu vizez ca in cativa ani vanzarea restul de 49% din actiuni sa aduca statului un castig considerabil", a spus el. Fenechiu a aratat ca in prezent nu exista un angajament cu FMI privind si privatizarea CFR Calatori, iar in cazul Tarom este in derulare elaborarea strategiei de privatizare si ar putea fi vandut un pachet de peste 20% din actiuni.
"FMI este un paznic pentru respectarea regulilor economiei de piata. Asta nu inseamna ca daca nu avem paznic noi nu trebuie sa facem ceea ce trebuie", a precizat oficialul.
Fenechiu a adaugat ca, fara sa i se solicite, a propus un termen de 90 de zile pentru numirea managerilor privati la toate companiile din subordinea institutiei pe care o conduce, iar in circa trei saptamani vor fi numiti manageri profesionisti la CFR Marfa.
Oficialul a declarat vineri pentru Mediafax ca va incerca sa convinga reprezentantii FMI sa fie de acord ca CFR Marfa sa nu mai fie privatizata.
Premierul Victor Ponta a afirmat saptamana trecuta ca membrii Consiliului Suprem de Aparare a Tarii (CSAT) se vor reuni la sfarsitul lunii ianuarie pentru a discuta inclusiv despre situatia CFR Marfa, aratand ca aceasta pierde in continuare "cam toate contractele", iar statul nu dispune de banii necesari pentru a investi in companie astfel incat sa faca fata concurentei cu firmele private.
Anterior, premierul afirmase ca atat el, cat si presedintele Traian Basescu trebuie sa discute cu delegatia FMI referitor la CFR Marfa, explicand ca, daca Romania s-a razgandit in ceea ce priveste privatizarea acestei companii, si partenerii financiari externi trebuie sa fie de acord.
Guvernul s-a angajat fata de FMI, in cadrul acordului de tip preventiv aflat in derulare, sa vanda participatii detinute de stat la companii strategice din domeniile energiei si transporturilor, inclusiv Transgaz (15%), Romgaz (10%), Hidroelectrica (10%), Nuclearelectrica (10%), Oltchim (privatizare integrala), CFR Marfa (privatizare pachet majoritar), Tarom (20%), Electrica Furnizare si cele trei companii de distributie ale Electrica (participatii majoritare).
La sfarsitul lunii noiembrie, presedintele si premierul au avut insa o intalnire la finalul careia surse oficiale au declarat pentru Mediafax ca cei doi au convenit sa amane privatizarea CFR Marfa, apreciind ca momentul actual nu este prielnic pentru astfel de operatiuni.
Initial, Guvernul s-a angajat fata de FMI sa vanda doar 20% din actiunile CFR Marfa, dar ulterior s-a decis in Consiliul Suprem de Aparare a Tarii sa fie vandut un pachet majoritar de actiuni. Ministerul Transporturilor a anuntat anul trecut ca isi asuma privatizarea CFR Marfa pana in decembrie 2012, dar ulterior a comunicat ca procedura este intrerupta intrucat strategia de privatizare nu a primit avizul CSAT.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS