Transporturile estimeaza un castig de cel putin 270 milioane lei, prin vanzarea CFR Marfa
Ministerul Transporturilor se asteapta sa castige din vanzarea pachetului de 51% din actiunile CFR Marfa cel putin 268,75 milioane lei (61,5 milioane euro), suma rezultata dupa plata cheltuielilor legate de privatizare si programate in acest an la circa 22 milioane lei.
Potrivit proiectului de Hotarare de Guvern pentru aprobarea bugetului propriu de venituri si cheltuieli al Ministerului Transporturilor privind activitatea de privatizare pe anul 2013, institutia va vira la buget suma de 268,75 milioane lei in urma vanzarii a 51% din capitalul CFR Marfa, in conditiile in care in acest an asteapta venituri totale de 291 milioane lei din activitatea de privatizare.
Documentul indica un nivel al veniturilor si cheltuielilor totale de 341,1 milioane lei, in prima categorie intrand si incasari de 50 milioane lei din dividendele aferente exercitiului financiar 2012.
"Se estimeaza ca veniturile din privatizare vor inregistra un nivel de 291,09 milioane lei, rezultat in principal din vanzarea unui pachet majoritar de actiuni ce reprezinta 51% din capitalul social al CFR Marfa prin licitatie publica cu strigare cu criterii de precalificare si decontarea tranzactiei pe parcursul anului 2013. In consecinta, prin adoptarea actului normativ propus, veniturile bugetare aferente anului 2013 vor fi alimentate cu suma de 50,01 milioane lei reprezentand transferuri catre bugetul de stat din dividende si dobanzi incasate de MT in calitate de institutie publica implicata in procesul de privatizare iar suma de 268,75 milioane lei va fi varsata suplimentar la trezoreria statului ca urmare a derularii procesului de privatizare, respectiv de vanzare de actiuni CFR Marfa", se arata in nota de fundamentare a proiectului, citata de Mediafax.
In aceste conditii, estimarea actuala pentru veniturile din privatizarea CFR este in jur de 280-290 de milioane lei.
Guvernul s-a angajat fata de FMI, in cadrul acordului de tip preventiv aflat in derulare, sa vanda participatii detinute de stat la companii strategice din domeniile energiei si transporturilor, inclusiv Transgaz (15%), Romgaz (10%), Hidroelectrica (10%), Nuclearelectrica (10%), Oltchim (privatizare integrala), CFR Marfa (privatizare pachet majoritar), Tarom (20%), Electrica Furnizare si cele trei companii de distributie ale Electrica (participatii majoritare).
Potrivit proiectului strategiei de privatizare, statul va ceda pachetul majoritar al CFR Marfa prin negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante, etapa urmata de licitatie cu oferta in plic, unde garantia de participare va fi echivalentul in lei a 10 milioane euro, reprezentand 17% din valoarea nominala a actiunilor.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS