CFR a pierdut pe drum 100 de milioane de calatori, in ultimii 5 ani. Compania transporta cu 70% mai putini pasageri si asteapta pierderi de 400 mil. lei, in acest an
                        
	CFR Calatori va transporta circa 50 milioane pasageri in acest an, similar cu 2012, dar cu aproape 70% mai putin fata de 1998, anul infiintarii, si arata ca scumpirea biletelor de la 1 septembrie va genera incasari mai mari cu 3% in ultimele patru luni si un plus de 2% in 2014 comparativ cu 2012.
        
	"In anul 2012, numarul de calatori transportati a fost de 48,676 milioane. Estimam ca in acest an se va mentine acelasi numar de calatori, in functie de evolutia principalilor indicatori macroeconomici. (...) Pentru perioada septembrie - decembrie 2013 se estimeaza o crestere cu 3% a incasarilor CFR Calatori fata de aceeasi perioada a anului 2012. Pentru anul 2014 se estimeaza o crestere cu 2% fata de incasarile realizate in anul 2012", se arata intr-un raspuns al companiei, solicitat de agentia Mediafax.
	CFR Calatori a fost infiintata in 1998, in urma reorganizarii fostei SNCFR, si a transportat in acel an 146,8 milioane pasageri.
	"De atunci si pana in prezent traficul a inregistrat un trend descendent, cauzat de mai multi factori, precum: circulatia intre regiuni care s-a diminuat pe fondul unei scaderi generale a economiei, aceasta ducand la reducerea numarului de pasageri si la reducerea numarului de trenuri din pachetul minim social; reducerea numarului de trenuri, determinata de efectuarea de lucrari de reabilitare la infrastructura feroviara si inchiderea temporara a unor sectii de circulatie sau reducerea capacitatii de circulatie a acestor sectii", precizeaza compania.
	Intre 2007 si 2009 numarul calatorilor s-a redus de la 85,7 milioane la 65,5 milioane, ajungand la 57,6 milioane in 2010, respectiv 53,4 milioane in 2011.
	Bugetul de venituri si cheltuieli pentru anul 2013 al CFR Calatori, aprobat in luna iulie prin hotarare de guvern, prevede venituri totale de 2 miliarde lei, cheltuieli de 2,4 miliarde lei si o pierdere de 400 milioane lei, conform sursei citate.
	Potrivit datelor raportate la Ministerul Finantelor, compania a inregistrat anul trecut venituri de 1,99 miliarde lei (in scadere cu 22% fata de 2011), cheltuieli de 2,98 miliarde lei (mai mari cu 16%) si o pierdere de 992 milioane lei, de la un profit net de 1,5 milioane lei in anul precedent. Afacerile CFR Calatori s-au plasat la 1,66 miliarde lei in 2012, in scadere cu aproape 24%.
	CFR Calatori a anuntat recent ca a avut in primul semestru pierderi de 139 milioane lei, in scadere fata de rezultatul negativ de 200 milioane lei raportat la jumatatea anului trecut. Evolutia a fost determinata printre altele de reducerea unor linii neprofitabile sau cu slaba productivitate, scaderea consumului de motorina si diminuarea cheltuielilor cu personalul, prin scaderea numarului de angajati, fara concedieri colective.
	Preturile biletelor de tren au crescut diferentiat de la 1 septembrie, cu pana la 10%, masura, aprobatã prin ordin al ministrului Transporturilor, luand in calcul evolutia inflatiei si majorarea din ultimii doi ani a unor costuri ale CFR Calatori, cu combustibili, energie sau piese.
	Pentru rutele scurte (parcurse de trenurile Regio), cresterea este operata prin rotunjirea tarifului la 50 bani sau la leu, prin majorari cu valori cuprinse intre 10 bani si 50 bani, in vreme ce pentru rutele lungi, la trenurile InterRegio (IR) scumpirea este de pana la 10%.
	Compania opereaza trenuri pentru peste 350 de rute in trafic intern si in trafic international. Dintre acestea, rutele in trafic international reprezinta 3%.
	"Din punct de vedere al relatiilor de transport unde se inregistreaza nivele ridicate de solicitare se pot mentiona cele care leaga Bucurestiul de Timisoara, Arad, Cluj, Suceava, Iasi, Galati si Constanta, rutele sezoniere catre destinatiile turistice importante, dar si relatiile pe care circula trenuri de naveta in jurul marilor orase sau platforme industriale generatoare de fluxuri de calatori", arata reprezentantii companiei.
	In prezent, CFR Calatori opereaza la nivel national un numar zilnic de 1.103 trenuri de calatori, din care 6 trenuri IC (InterCity), 220 trenuri IR si 877 trenuri R. Parcul de vagoane utilizat este de aproximativ 1.000 de unitati.
            
                        
        
            
                    Pe acelasi subiect:
		
            
        
        
        
        	        
    
 VOYO

  RON
  RON
  RON
  RON
                                
	(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
            
                                ”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”            
                                
	România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
            
                                
	Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
            
                                
	Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
            
                                Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa            
                                
	(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
            
                                
	(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
            
                                
	Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT 
            
                                Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate            
                                Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing            
                                Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea            
                Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături            
                                                        
	Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
                            
                                                        
	UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
                            
                                                        
	Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent
                            



 RSS