Ruta Bucuresti - Constanta. Dupa o investitie de peste un miliard de euro, trenurile circula cu 20 de kilometri/ora. Asa ca foarte multi prefera autocarul sau masina cand merg la mare. Noua conducere a CFR Calatori a venit insa cu o idee, in speranta ca va aduce din nou calatorii in trenuri.

"Sa mergem cu 10 lei la mare, un gen de low-cost. Vom incerca sa studiem politicile low-cost din aviatie si sa vedem daca nu putem implementa si in transportul feroviar pe calatori", a afirmat Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor.

"Rezervarile care trebuie sa se faca cu cateva luni inainte, un lucru care nu este in firea calatorului roman", este insa de parere Alexandra Gatej, presedintele Consiliului de Administratie CFR Calatori.

Deocamdata, doar conditiile din trenurile noastre sunt de tip low-cost. Pana la Constanta, de pilda, o garnitura de viteza face cinci ore, in loc de doua. Din aceasta cauza, insusi ministrul Transporturilor spune ca evita sa circule cu trenul, dar promite sa introduca, din nou, cursa Intercity pana la 1 mai. "Am promis ca vom avea din nou trenul rapid Bucuresti-Constanta si ca va face doua ore. Decalam orice termen sa rezolvam la sfarsitul lunii aprilie. Merg cu masina, de ce? Pentru ca trenurile din Romania nu ofera viteza si nici confortul necesar pentru a inlocui masina", a precizat Fenechiu.

Cu siguranta nu vom avea trenuri low-cost pana la 1 Mai, pentru ca proiectul se afla abia la stadiul de idee. Noua conducere a CFR Calatori spune ca va studia modelul din Marea Britanie si Franta, iar in trei luni va anunta cand ar putea implementa un astfel de sistem.

Mai multe amanunte despre trenurile romanesti, mai lente decat in 1940, aflati de la ministrul Transporturilor, invitatul emisiunii "Dupa 20 de ani", ce va fi difuzata duminica, incepand cu ora 10:00, la Pro TV.