Noua conducere a CFR Calatori vrea sa implementeze un nou sistem: trenurile low-cost: "Sa mergem cu 10 lei la mare"
10 lei cu trenul pana la mare. Este un prim pas in reforma de pe Caile Ferate, prin care oficialii vor sa introduca trenuri tip low-cost. Exact ca-n aviatie, cei care vor sa plateasca mai putin, trebuie sa-si cumpere biletul cu doua luni inainte. Exista insa o problema, si anume: calatorii, in frunte cu ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, fug de trenuri din cauza vitezei mici si a lipsei de confort.
Ruta Bucuresti - Constanta. Dupa o investitie de peste un miliard de euro, trenurile circula cu 20 de kilometri/ora. Asa ca foarte multi prefera autocarul sau masina cand merg la mare. Noua conducere a CFR Calatori a venit insa cu o idee, in speranta ca va aduce din nou calatorii in trenuri.
"Sa mergem cu 10 lei la mare, un gen de low-cost. Vom incerca sa studiem politicile low-cost din aviatie si sa vedem daca nu putem implementa si in transportul feroviar pe calatori", a afirmat Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor.
"Rezervarile care trebuie sa se faca cu cateva luni inainte, un lucru care nu este in firea calatorului roman", este insa de parere Alexandra Gatej, presedintele Consiliului de Administratie CFR Calatori.
Deocamdata, doar conditiile din trenurile noastre sunt de tip low-cost. Pana la Constanta, de pilda, o garnitura de viteza face cinci ore, in loc de doua. Din aceasta cauza, insusi ministrul Transporturilor spune ca evita sa circule cu trenul, dar promite sa introduca, din nou, cursa Intercity pana la 1 mai. "Am promis ca vom avea din nou trenul rapid Bucuresti-Constanta si ca va face doua ore. Decalam orice termen sa rezolvam la sfarsitul lunii aprilie. Merg cu masina, de ce? Pentru ca trenurile din Romania nu ofera viteza si nici confortul necesar pentru a inlocui masina", a precizat Fenechiu.
Cu siguranta nu vom avea trenuri low-cost pana la 1 Mai, pentru ca proiectul se afla abia la stadiul de idee. Noua conducere a CFR Calatori spune ca va studia modelul din Marea Britanie si Franta, iar in trei luni va anunta cand ar putea implementa un astfel de sistem.
Mai multe amanunte despre trenurile romanesti, mai lente decat in 1940, aflati de la ministrul Transporturilor, invitatul emisiunii "Dupa 20 de ani", ce va fi difuzata duminica, incepand cu ora 10:00, la Pro TV.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS