Fenechiu: "CFR Calatori are nevoie de recapitalizare prin credite sau chiar printr-o privatizare". La cat au ajuns datoriile
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, afirma ca situatia CFR Calatori este una "foarte proasta", iar compania de stat, cu datorii uriase, are nevoie de o recapitalizare, operatiune care ar putea presupune inclusiv privatizarea operatorului feroviar.
CFR Calatori are pierderi de aproape 1 miliard de lei si datorii de peste 1 miliard de lei la nivelul anului trecut.
Primele masuri luate, in lipsa posibilitatii extinderii activitatii, au fost retragerea de pe sectiile neprofitabile si licitarea acestora catre companii private, pana in prezent fiind atribuite cinci sectii, potrivit sursei citate.
"Va trebui sa gasim o solutie de ajutor financiar pentru CFR Calatori. Propunerea pe care o voi face Guvernului va fi readucerea subventiei la valoarea din 2011, plata facilitatilor restante catre CFR Calatori si o recapitalizare a acestei companii. Daca nu exista solutii in buget pentru recapitalizare, voi propune un credit pentru aceasta companie, pentru a o aduce pe linia de plutire, in paralel cu eficientizarea activitatii. Eficientizarea activitatii, deocamdata, din cauza faptului ca nu avem posibilitatea achizitionarii unor rame performante, va insemna doar iesirea de pe sectiile pe care avem cele mai mari pierderi. Dupa aceea avem doua variante: ori o recapitalizare anul viitor, impreuna cu accesarea unor fonduri europene, pentru achizitionarea de rame performante, ori gasirea unei solutii de privatizare sau asociere cu o capitalizare privata a acestei companii", a afirmat Relu Fenechiu.
Ministrul a adaugat ca acestea sunt solutiile pe care le va propune Guvernului in aceasta vara, cand va trebui luata o decizie pe termen mediu si lung pentru CFR Calatori.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS