CFR a cumparat cel mai scump tren din istoria sa, dar care nu poate circula pe caile ferate din Romania. La ce va fi folosit gigantul care prinde 160 de km/h si se conduce singur
CFR Infrastructura a cumparat unul din cele mai scumpe trenuri din istoria sa. Practic se conduce singur si, in functie de configurari, poate costa 9 milioane de euro. Garnitura va fi folosita la testarea liniilor proaspat reabilitate. Astfel ca ar putea rula cu maximum 160 de kilometri pe ora, in conditiile in care viteza comerciala in Romania este de 45 de kilometri pe ora.
Trenul este atat de nou, incat pana acum nu a fost scos din tipla. Deocamdata nu va fi folosit la transportul calatorilor, ci va fi utilizat la testarea liniilor de cale ferata.
A fost produs in Franta si adus in Romania in cadrul proiectului de reabilitare a caii ferate din vestul tarii, pe care urmeaza sa o testeze zi si noapte.
Cu tot cu echipament ajunge la un pret record pentru tara noastra - 9 milioane de euro. Spre comparatie, ultimul tren cumparat de CFR Calatori in 2006, asa-numita Sageata Albastra, a costat 2 milioane de euro. Producatorul francez sustine ca pretul trenului sau este corect.
Gabriel Stanciu, reprezentantul producatorului in Romania: "Ne-am obisnuit mult prea mult in Romania sa ne gandim la pretul achizitiei unor echipamente. Un astfel de tren este conceput sa functioneze minimum 30 de ani. Fara operatiuni de reparatii capitale si de upgrade."
Trenul Coradia Polyvalent se conduce practic singur. Este plin de senzori care anunta in timp real orice defectiune aparuta. Si viteza este spectaculoasa. Poate atinge 200 de kilometri pe ora, iar fratele sau mai mare a ajuns in Franta la peste 500 de kilometri pe ora.
In Romania ar urma sa circule cu maximum 160 de kilometri pe ora, dar numai pe calea ferata reabilitata. In rest, viteza comerciala este de 45 de kilometri pe ora.
Un tren de 9 milioane de euro trebuie sa aiba o toaleta pe masura. Este plina de senzori, are senzori pentru apa, senzori pentru uscatul mainilor, o masa pentru bebelusi. Poate fi dotata in plus si cu o cabina de dus.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS