Trenul de mare viteza de la Arad la Constanta sta. Proiectul care ar scapa calatorii de un drum de 20 de ore are o intarziere de 5 ani
Romania ar putea avea pana in 2020 un tronson de cale ferata pe care viteza medie ar fi de 160 de kilometri pe ora. Este vorba despre linia care leaga frontiera de vest de Constanta. Daca va fi modernizata, calatorii ar scapa de un drum de 20 de ore. Din pacate, reparatiile sunt mult intarziate, desi termenul de finalizare era 2015.
Pentru ca viteza de deplasare pe calea ferata este de doua ori mai mica decat pe drumuri, romanii aleg masina sau autocarul in defavoarea trenului. Si mai este o problema. De pilda, in 2012 toate trenurile care au circulat in Romania au intarziat aproape 3 milioane de minute. Adica mai bine de 5 ani si jumatate.
Asa se face ca pana la Baia Mare ajungem cu trenul in 12 ore si jumatate, pana la Arad in 13 ore. In 13 si jumatate ajungem pana la Satu Mare. Peste 10 ore facem pana la Suceava. 7 ore de la Bucuresti la Timisoara, iar pana la Iasi chiar si 10 ore. Drumul de la Curtici la Constanta il parcurgem si in 20 de ore.
CFR vrea sa reduca la jumatate durata drumului dintre Constanta si Curtici. Pe hartie suntem in plin proces de modernizare la cel mai important tronson de cale ferata - echivalentul autostrazii dintre Arad si Constanta.
Din pacate ne miscam prea incet. In acest moment se circula cu o viteza medie de 160 de kilometri pe ora intre Constanta si Predeal. Tronsonul de cale ferata pana la Sighisoara nu este nici macar licitat. Bucati din tronsonul dintre Sighisoara si Curtici sunt fie in lucru, fie in licitatie, dar si aici totul decurge prea incet. Teoretic toate lucrarile ar fi trebuit finisate in 2015. Dar vom fi norocosi daca vor fi gata pana in 2020.
Asa ca Romania este printre ultimele tari din Europa dupa numarul de kilometri pe care ii parcurge un pasager intr-un an. Franta este lider cu 1400 km. Chiar si Bulgaria este peste noi, cu 270 kilometri la un pasager.
Mai multe despre:
#CFR#transporturi
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS