CEO Deutsche Bahn: Nu suntem interesati de CFR Marfa, ci de o crestere organica
Deutsche Bahn nu este interesata sa participe la privatizarea CFR Marfa, fiind focusata pe crestere organica, nu pe achizitii, a declarat luni CEO-ul Cailor Ferate Germane, Rüdiger Grube.
"Suntem o companie foarte mare, nu este nevoie in acest moment de achizitii suplimentare. In prezent, ne concentram pe o crestere organica", a afirmat Grube, la Bucuresti, intrebat daca CFR Marfa ar fi interesanta pentru Deutsche Bahn, in contextul anuntului autoritatilor de reluare a procedurii de privatizare.
Grube a afirmat ca eventualele achizitii depind de oportunitatile de pe piata, iar grupul este bine pozitionat in Romania si nu sunt necesare preluari in acest moment.
CEO-ul Deutsche Bahn a spus, raspunzand altei intrebari, ca nu poate oferi o evaluare legata de performantele CFR Marfa, neavand la dispozitie cifrele, dar ca pentru ca o companie sa fie interesanta pentru investitori este nevoie, printre altele, de calitate, imbunatatiri constante si profitabilitate.
Grube a participat luni la inaugurarea sediului Centrului de Contabilitate Deutsche Bahn pentru Europa la Bucuresti, intr-un spatiu inchiriat in cadrul Hermes Business Campus, amplasat in Pipera. Suprafata inchiriata in prezent totalizeaza 2.000 metri patrati, urmand sa fie extinsa la 6.000 metri patrati.
In prima etapa, in acest centru vor lucra circa 160 de persoane pana la finele acestui an, urmand ca la sfarsitul lui 2018 numarul angajatilor sa urce la 600.
Din acest centru vor fi gestionate activitatile de contabilitate ale tuturor locatiilor Deutsche Bahn din afara Germaniei, respectiv pentru 35 de tari.
Deutsche Bahn este prezenta in Romania prin companiile Schenker Romtrans si DB Schenker Rail Romania, cu un rulaj total de aproximativ 150 milioane euro in 2013. Cele doua firme, controlate prin filiala DB Schenker, furnizeaza servicii de transport rutier, feroviar, maritim si aerian, depozitare si operatorie portuara.
Premierul Victor Ponta a anuntat recent ca Ministerul Transporturilor vrea sa lanseze procedura de selectare a consultantului pentru reluarea procesului de privatizare a companiei CFR Marfa.
GFR, parte a grupului Grampet, detinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a castigat in 2013 licitatia de privatizare a CFR Marfa, dar vanzarea pachetului majoritar nu a fost finalizata pana la termenul limita, pentru ca unele banci creditoare ale CFR Marfa nu si-au dat acordul pentru schimbul de actiuni, iar Consiliul Concurentei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunta asupra tranzactiei.
De privatizarea CFR Marfa au mai fost interesate compania americana OmniTRAX si Asocierea Transferoviar Grup si Donau-Finanz Austria.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS