Profitul CFR Marfa din acest an, mai mic cu aproape 60 mil. lei dupa amanarea concedierilor
Ministerul Transporturilor solicita rectificarea bugetului de venituri si cheltuieli CFR Marfa din acest an, in varianta revizuita veniturile fiind aceleasi, respectiv 1,117 miliarde lei, dar cheltuielile mai mari cu 58 milioane lei, din cauza inceperii cu intarziere a concedierilor colective.
Bugetul de venituri si cheltuieli al CFR Marfa pentru acest an, aprobat de Guvern in noiembrie 2013, prevede venituri de 1,117 miliarde lei, cheltuieli de 1,035 miliarde lei si un profit brut de 82 milioane lei. De asemenea, cheltuieli cu salariile de 201,1 milioane lei si cu plati compensatorii aferente disponibilizarilor de personal in valoare de 16,8 milioane lei.
Compania estima ca va incheia acest an cu 6.376 de salariati, urmand sa astfel renunte la 2.500 de angajati, echivalentul a 30% din personal.
In varianta revizuita a bugetului de venituri si cheltuieli, avansata de Transporturi, printr-un proiect de HG, veniturile au ramas neschimbate, insa cheltuielile sunt de 1,093 miliarde lei, mai mari cu 58 milioane lei, profitul brut fiind diminuat corespunzator, la 23,69 milioane lei.
In nota de fundamentare a proiectului, la rubrica "Schimbari preconizate", se precizeaza: "majorarea cheltuielilor de natura salariala si a numarului de personal prognozat la finele anului 2014, ca urmare a demararii cu intarziere a procesului de concediere colectiva fata de data prevazuta in bugetul de venituri si cheltuieli aprobat pe anul 2014".
Noua varianta de buget prevede cheltuieli cu salariile de 232,9 milioane lei si plati compensatorii aferente disponibilizarilor de personal de 13,5 milioane lei. Comparativ, cheltuielile totale cu personalul totalizeaza in varianta revizuita 353 milioane lei, in vreme ce bugetul in vigoare indica suma de 319 milioane lei. Potrivit variantei revizuite a bugetului, compania estimeaza ca va incheia anul 2014 cu 6.476 angajati, cu 100 peste decat numarul prevazut in bugetul initial.
CFR Marfa a raportat in 2013 venituri de 984,8 milioane lei, pierderi de 262,9 milioane lei si un numar mediu de 8.696 de salariati, conform informatiilor transmise la Ministerul Finantelor.
Guvernul s-a angajat fata de FMI la o restructurare agresiva a companiei CFR Marfa si continuarea procesului de privatizare cu un investitor strategic, dupa ce procedura de cedare a 51% din actiuni a esuat anul trecut.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS